loading...
کلینیک سرطان ایران
sara بازدید : 13 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

بسیاری از افراد در اطرافمان هستند که مبتلا به سرطان کلیه می شوند، اما چگونه می توان با تغذیه از ابتلا به سرطان کلیه پیشگیری کرد و یا چگونه با تغذیه می توان به بهبود سرطان نیز کمک کرد، در این مقاله بهترین تغذیه برای بیماران سرطان کلیه و همچنین علائم و علل شایع ابتلا به سرطان کلیه بیان خواهد شد،و در انتها از بهترین رژیم غذایی برای بیماران سرطانی و نکات مهمی راجعه به سرطان کلیه بدست خواهیم آورد، ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

رژیم غذایی برای بیماران سرطان کلیه

sara بازدید : 11 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

زمانی که مبتلا به سرطان می شویم چه غذایی را باید بخوریم؟ و حتی چه مواد غذایی را نباید در این دوران مصرف کنیم؟ در ادامه اثرات شگفت انگیز و نقش تغذیه در سرطان و یک رژیم غذایی سالم برای بیماران سرطانی بیان خواهد شد.

ممکن است اکثر افراد غذا را دست کم بگیرند اما جالب است بدانید تغذیه مناسب در درمان سرطان، تاثیر چشمگیری در موارد زیر دارد:

https://www.mskcc.org/ar/cancer-care/patient-education/eating-well-during-your-treatment

کاهش درد
درمان و بهبود حالت خستگی
مقاومت بیشتر در برابر عوارض سرطان و داروها
مقاومت در برابر میکروب ها
بهبود روحیه بیمار
افزایش احتمال بهبود کلی بیماری
و…

آنچه که میخورید واقعا مهم است. بدن به اندازه کافی کالری و مواد مغزی نیاز دارد تا قوی و سالم بماند. اما به علت ابتلا به برخی از بیماری ها ممکن است احساس نیاز به خوردن و مصرف برخی از غذاها در بیمار احساس نشود، بنابراین لازم است یک رژیم غذایی سالم برنامه ریزی شود و فرد موظف به اجرای آن گردد مانند دارو.

تغذیه قبل از درمان سرطان

بهتر است تغذیه درمانی را قبل از درمان کلی شروع کنیم، در طی درمان، بیمار نمی داند عوارض بیماری چگونه در فرد بروز میابد و یا دارو ها چه تاثیری خواهند گذاشت، بنابراین بهتر است از قبل، تقویت های لازم را انجام دهد.

احساس بی اشتهایی در بیمار سرطانی

بیمار ممکن است به هیچ وجه احساس نیاز به غذا پیدا نکند، اما اطرافیان و خود بیمار باید توجه داشته باشد که به اندازه کافی  و مرتب آجیل، سبزیجات، سیب زمینی، ماست، برنج و.. را به اندازه کافی مصرف کند.

مشکلات تغذیه در بیماران سرطانی

ممکن است به علت عوارض ناشی از بیماری و دارو:

بیمار دچار مشکلاتی در اشتها، زخم در دهان، مشکل بلع و.. پیدا کرده باشد، در این مواقع باید به دنبال غذاهایی نرم تر و با ادویه کمتری باشید که ناراحتی کمتری را به بیمار وارد کند.

اسهال و یبوست :

می توان رژیم غذایی را متناسب با این مشکلات طوری تنظیم کرد که اسهال یا یبوست نیز برطرف شود.

تغیر طعم:

ممکن است حس چشایی بیمار تغیر کرده باشد، می توان همانطور که بیمار مایل است مواد غذایی را با طعم بیشتر و یا طعمی که بیمار علاقه دارد پخت.

بنابراین داشتن رژیم غذایی سالم قبل، در حین و پس از درمان سرطان بسیار حائز اهمیت است.

رژیم غذایی در طول درمان سرطان

مواد غذایی که مصرف می کنید حتما شامل موارد زیر باشد:

مرغ
ماهی
تخم مرغ
لوبیا
سویا
آجیل
نوشیدن مقدار زیادی مایعات در روز بسیار توصیه می شود.

در آخر :

ممکن است عوامل زیادی از جمله عوارض شایع، درتغذیه بیمار دخالت داشته باشد، باید با توجه به همه ی این موارد رژیم غذایی صحیح را برای بیمار در نظر گرفت تا علاوه بر برطرف شدن مشکلات وی، مقاومت بدنی خوبی را با تغذیه بدست آورد.

ادامه مطلب 

sara بازدید : 13 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

آیا سرطان کبد کشنده است ؟طول عمر سرطان کبد چقدر است ؟ نشانه های سرطان کبد چیست ؟ سرطان کبد بدخیم چه علائمی دارد ؟ درمان سرطان کبد با طب سنتی امکان پذیر است ؟ شیمی درمانی برای سرطان کبد مفید است ؟ درمان سرطان کبد چگونه است؟ در ادامه مطلب نکات مهم و حائز اهمیتی درباره علائم سرطان کبد و نحوه درمان سرطان کبد بیان شده است.

آناتومی کبد

بزرگترین عضو بدن در داخل شکم کبد می باشد و وظایف متعددی دارد . بدون کبد نمی توان زندگی کرد . جالب است بدانید کبد تنها عضوی است که می تواند خود را در شرایط خاص بسازد. کبد در قسمت فوقانی شکم و در زیر دنده های راست قرار گرفته است که عموما قابل لمس می باشد . دارای دو لب می باشد . تنها عضوی است که از دو رگ شریان و ورید تغذیه می کند . بدون شک فعالترین عضو در بدن کبد است .تصفیه کردن موادی که از طریق دستگاه گوارش وارد جریان خون می شود ، سنتز انواع پروتئین ها ، تمام فاکتورهای انعقادی خون بجز مغز استخوان برعهده کبد می باشد . ذخیره مواد مختلف آهن ، تنظیم مواد قندی ، پروتئین هایی که وارد یا خارج خون می شوند از جمله وظایف کبد می باشد.

https://kannada.news18.com/news/lifestyle/fatty-liver-main-reason-for-cancer-doctors-explain-how-to-be-alert-rdv-sktv-714259.html

انواع سرطان کبد

سرطان اولیه کبد معمولا در اثر متاستاز و انتشار سرطان از دیگر عضوها مانند روده و معده ایجاد می شود . درمان سرطان کبد اولیه به نوع متاستاز بستگی دارد . به عنوان مثال اگر سرطان از ریه متاستاز  به کبد داشته باشد درمان سرطان ریه برای بهبودی استفاده می شود. بر این اسا نیز پیش آگهی نیز متفاوت می باشد . در اینجا درباره سرطانی که از کبد شروع شده است صحبت می کنیم.

سرطان کبد در کودکان

سرطان کبد در کودکان حتی در صورتی که بدخیم باشند به درمان پاسخ می گویند و 95 درصد آنها درمان می شوند.

علت سرطان کبد

این سرطان معمولا در ارتباط با نوعی بیماری زمینه ای مانند سیروز کبد رخ می دهد. این سرطان در هر دو جنس رخ می دهد اما در مردان شایع تر است . بنابراین سرطان کبد به طور اولیه از سلول های غیرطبیعی کبدی یا مجاری صفراوی منشا گرفته یا از گسترش سرطان عضوی دیگر به کبد ناشی می شود . شایع ترین سرطان های گسترش یابنده از روده ، کولون ، ریه ، پستان ، لوزالمعده ، مری و پوست مشاهده می شود . در مقایسه با سایر سرطان ها افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند و می میرند در حال افزایش است . این نوع سرطان در کشورهای شرق آسیا و آفریقا 10 برابر بیشتر از نقاط دیگر جهان شایع است و در برخی کشورها رایج ترین نوع سرطان محسوب می شود .

جالب است بدانید که کبد با 20 % می تواند همه وظایف خود را داشته باشد و به حیات خود ادامه دهد.

 

علائم سرطان کبد
کم شدن وزن و بی اشتها
لمس توده ای در قسمت راست بالای شکم
درد در قسمت فوقانی شکم
تب خفیف پایین تر از 38 درجه سانتیگراد
زردی چشم ها و پوست
تورم کم در اثر احتباس مایع در برخی بیماران
خواب آلودگی

عوامل خطر سرطان کبد

هر آسیبی به کبد از جمله سیروز کبدی می توانداز علل مهم ایجاد این سرطان شود . از جمله عواملی که این سیروز را ایجاد می کند شامل :

انواع هپاتیت ( هپاتیت A, B )  که از طریق سوزن آلوده و رابطه جنسی انتقال می یابد . برای پیشگیری از این بیماری می توان واکسن آن را تزریق کرد .
سیگار کشیدن

ادامه مطلب 

درمان سرطان کبد

روش درمانی که برای سطان کبد برگزیده می شود، به عوامل گوناگونی از جمله : سن بیمار سرطان کبد، وضعیت سلامتی کلی بدن بیمار، میزان پیشرفت و گسترش سرطان کبد، همکاری بیمار، بیماری های دیگری که فرد به آنها دچار است، مشکلات دیگر در ناحیه ی کبد و… بستگی دارد.

اما در زیر به روش های درمانی کلی که برای سرطان کبد بیان می شود، می پردازیم:

برداشتن تومور :

یکی از راه های درمانی موثر، برداشتن تومور است، زمانی که عملکرد کبد به طور کلی مناسب است، می توان بخش کوچکی که کبد که دچار بیماری است و یا توموررا برداشت.

پیوند کبد :

از راه های دیگر می توان به جایگزین کردن کبدی سالم به جای کبد معیوب استفاده نمود و پیوند کبد را انجام داد.

راه های درمانی دیگر منجربه ازبین بردن تومور مربوط می شود مانند :

کریوتراپی سلول های سرطانی: فریز کردن و انجماد کردن سلول های تومور
با استفاده از گرما تومور را از بین ببرند.
یا به وسیله ی پالس هاس الکترونیکی سلول های سرطانی را حذف کنند.
شیمی درمانی
پرتودرمانی
و…

چگونه می توان از سرطان کبد پیشگیری کرد؟

اغب راه هایی که برای پیشگیری و جلوگیری از سرطان کبد مطرح می شود، روش هایی است که علائم و عوارض آن را کاهش می دهد و می توان به کاهش ابتلا به بیماری های کبدی کمک کند.

تغییر سبک زندگی
داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم
عدم مصرف مشروبات الکلی و یا سیگار
برای دریافت خدمات پزشکی حتما به مکان مجهز و کاملا بهداشتی مراجعه شود.
در صورت مشاهده هرگونه علائم کوچک، به پزشک مراجعه کند.
داروهای درمانی بسیاری برای درمان و تسکین دردهای حاصل از سرطان کبد وجود دارد، که منجربه کاهش علائم و عوارض ناشی از سرطان کبد می شود.

نتیجه:

پزشکان توصیه می کنند در صورت مشاهده هر گونه علامت مهم و نشانه ای از وجود سرطان کبد، سریعا برای تشخیص قطعی به مرکز تشخیص سرطان مراجعه کرده، تا بتوانند  درمان سرطان کبد را در مراحل اولیه آن آغاز کرده و نتایج مطلوبی را بدست آورند.

sara بازدید : 13 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

بیشتر مردان مبتلا به سرطان سینه به عنوان بخشی از درمان خود نوعی جراحی دارند. جراحی سرطان سینه مردان انواع مختلفی دارد که بسته به شرایط ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود. برای سرطان سینه در مردان، جراحی های زیر ممکن است استفاده شود:

حذف هرچه بیشتر سرطان
مشخص کردن میزان گسترش سرطان سینه به غدد لنفاوی زیر بغل (نمونه برداری از غدد لنفاوی نگهبان یا تشریح غدد لنفاوی زیر بغل)

برطرف کردن علائم سرطان سینه پیشرفته

پزشک ممکن است یک عمل خاص را براساس ویژگی های سرطان پستان و سابقه پزشکی بیمار توصیه کند یا در شرایطی خود شخص نوع عمل را انتخاب کند. مهم است که گزینه های خود را بدانید، بنابراین می توانید در مورد آن ها با دکتر خود صحبت کنید و انتخابی را که برای شما مناسب است انجام دهید.

گره های لنفاوی ممکن است به عنوان بخشی از جراحی برای برداشتن سرطان پستان یا به عنوان یک عمل جداگانه برداشته شوند.

جراحی برای از بین بردن سرطان سینه مردان
عوارض جانبی احتمالی جراحی سرطان سینه مردان
جراحی برای برداشتن غدد لنفاوی مجاور سرطان سینه مردان
عوارض جانبی احتمالی جراحی غدد لنفاوی مجاور سرطان سینه مردان
درد مزمن بعد از جراحی سینه مردان
جراحی برای از بین بردن سرطان سینه مردان

برای حذف سرطان پستان دو نوع عمل جراحی وجود دارد:

ماستکتومی جراحی است که در آن کل سینه، از جمله تمام بافت پستان و گاهی اوقات سایر بافتهای اطراف برداشته می شود. بیشتر مردان مبتلا به سرطان پستان از آنجا که مردان مقدار کمی بافت پستان دارند، تحت عمل جراحی ماستکتومی قرار می گیرند. چندین نوع مختلف ماستکتومی وجود دارد:

در یک ماستکتومی ساده یا کامل، جراح، کل پستان از جمله پستانک را برمی دارد، اما غدد لنفاوی زیر بغل یا بافت عضلانی را از زیر پستان خارج نمی کند.
در یک ماستکتومی رادیکال اصلاح شده، جراح برش را برای برداشتن کل پستان و غدد لنفاوی زیر بازو نیز گسترش می دهد.
اگر تومور بزرگ باشد و در عضلات قفسه سینه رشد کند، جراح باید یک عمل ماستکتومی رادیکال، یک عمل جراحی گسترده تر برای از بین بردن کل پستان، غدد لنفاوی زیر بغل و عضلات دیواره قفسه سینه در زیر پستان انجام دهد.

جراحی برای حفظ پستان (BCS) (جراحی لامپکتومی، کوادرانکتومی، ماستکتومی جزئی یا ماستکتومی سگمنتال) - جراحی است که در آن فقط بخشی از پستان حاوی سرطان برداشته می شود. هدف این جراحی، از بین بردن سرطان و همچنین برخی از بافت های طبیعی اطراف آن است. میزان برداشتن پستان به اندازه و محل تومور و سایر عوامل بستگی دارد. BCS معمولاً برای معالجه زنان مبتلا به سرطان پستان استفاده می شود. این جراحی در مردان بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بیشتر سرطان های پستان مردان در پشت نوک سینه قرار دارد و که نیاز به جراحی گسترده تری مانند ماستکتومی دارد. اگر BCS انجام شود، به طور معمول با پرتو درمانی دنبال می شود.

عوارض جانبی احتمالی جراحی سرطان سینه مردان

گذشته از درد پس از جراحی، تورم موقتی و تغییر در ظاهر پستان، از عوارض جانبی احتمالی جراحی می توان به خونریزی و عفونت در محل جراحی، هماتوم (تجمع خون در زخم) و سروما (تجمع مواد پاک کننده) اشاره کرد.

جراحی برای برداشتن غدد لنفاوی مجاور سرطان سینه مردان

برای فهمیدن اینکه آیا سرطان پستان به غدد لنفاوی زیر بغل (زیر بغل) گسترش یافته است، ممکن است یک یا چند مورد از این غدد لنفاوی برداشته شود و در آزمایشگاه بررسی شود. این قسمت مهمی از فهمیدن مرحله (میزان) سرطان است. گره های لنفاوی ممکن است به عنوان بخشی از جراحی برای برداشتن سرطان پستان یا به عنوان یک عمل جداگانه برداشته شوند.

دو نوع اصلی جراحی برای از بین بردن غدد لنفاوی عبارتند از:

نمونه برداری از غدد لنفاوی سنتینل (SLNB) - روشی است که در آن جراح فقط گره های لنفاوی زیر بازو را که احتمالاً سرطان در ابتدا گسترش می یابد، خارج می کند. برداشتن تنها یک یا چند گره لنفاوی خطر عوارض جانبی ناشی از جراحی را کاهش می دهد.
تشریح غدد لنفاوی زیر بغل (ALND) - روشی که در آن جراح بسیاری از غدد لنفاوی (معمولاً کمتر از 20) را از زیر بازو خارج می کند. ALND به اندازه گذشته انجام نمی شود ، اما ممکن است هنوز بهترین راه برای مشاهده گره های لنفاوی در برخی شرایط باشد.

هر یک از این روش ها معمولاً همزمان با ماستکتومی یا لامپکتومی قابل انجام است، اما ممکن است در یک عمل دوم نیز انجام شود.

برای نمونه برداری از غدد لنفاوی نگهبان (نوعی که اغلب انجام می شود)، جراح گره نگهبان (یا گره ها) را پیدا می کند و آن را برمی دارد - برای انجام این کار، جراح یک ماده رادیواکتیو و یا یک رنگ آبی را به اطراف تومور، به پوست بالای تومور، یا به بافتهای زیر آرئول (منطقه رنگی اطراف نوک سینه) تزریق می کند. عروق لنفاوی طی چند ساعت آینده این مواد را به درون گره (های) نگهبان حمل می کنند. پزشک می تواند با استفاده از دستگاه خاصی رادیواکتیویته در گره ها را تشخیص دهد یا می تواند به دنبال غدد لنفاوی آبی رنگ باشد. (این ها روشهای جداگانه ای برای یافتن گره نگهبان است، اما غالباً بصورت یک بررسی مضاعف انجام می شود.) سپس پزشک یک برش پوست در ناحیه زیر بغل ایجاد می کند و گره ها را خارج می کند. سپس این گره ها (اغلب 2 یا 3) در آزمایشگاه بررسی می شوند.

غده لنفاوی گاهی اوقات می تواند از نظر سرطان در حین جراحی بررسی شود. اگر سرطان در گره لنفاوی نگهبان پیدا شود، جراح می تواند ALND کامل را انجام دهد. اگر در زمان جراحی هیچ سلول سرطانی در غدد لنفاوی دیده نشود یا اگر گره نگهبان در حین جراحی بررسی نشود، گره (های) لنفاوی طی چند روز آینده با دقت بیشتری بررسی می شود. اگر سرطان در غدد لنفاوی مشاهده شود، جراح ممکن است در زمان بعدی ALND کامل را توصیه کند.

اگر سلول های سرطانی در گره (های) نگهبان وجود نداشته باشد، بعید است که سرطان به گره های لنفاوی دیگر نیز سرایت کرده باشد، بنابراین دیگر نیازی به جراحی غدد لنفاوی نیست. با این کار می توانید از برخی عوارض جانبی احتمالی ALND جلوگیری کنید.

نمونه برداری از غدد لنفاوی نگهبان همیشه مناسب نیست. اگر گره لنفاوی زیر بغل با لمس یا آزمایش مانند سونوگرافی بزرگ یا غیر طبیعی به نظر برسد، ممکن است با استفاده از آسپیراسیون بررسی شود. در صورت یافتن سرطان، ALND کامل توصیه می شود و بیوپسی گره نگهبان نیازی نیست.

نمونه برداری از غدد لنفاوی سنتینل یک تکنیک پیچیده است که به مهارت زیادی نیاز دارد. این کار فقط باید توسط یک تیم جراحی با تجربه با این روش انجام شود. اگر به فکر انجام این نوع بیوپسی هستید، از تیم مراقبت های بهداشتی خود بپرسید آیا این کاری است که آن ها مرتبا انجام می دهند یا خیر.

عوارض جانبی احتمالی جراحی غدد لنفاوی مجاور سرطان سینه مردان

مانند سایر عمل ها، درد، تورم، خونریزی و عفونت در این نوع جراحی نیز ممکن است.

ورم لنفاوی: اثر احتمالی طولانی مدت در از بین بردن غدد لنفاوی زیر بغل، لنف ادم (تورم) بازو است. این اتفاق می افتد زیرا هر مایع اضافی در بازوها به طور معمول از طریق سیستم لنفاوی به جریان خون برمی گردد. برداشتن غدد لنفاوی گاهی اوقات باعث جلوگیری از تخلیه بازو می شود و باعث تجمع این مایع می شود.

این عارضه جانبی در مردان به خوبی بررسی نشده است، اما تصور می شود که این خطر در زنان 3-7٪ و در زنان 20-20٪ در ALN باشد. به نظر می رسد در صورت انجام پرتو درمانی پس از جراحی، لنف ادم شایع تر است. گاهی اوقات این بیماری بلافاصله پس از جراحی شروع می شود، اما توسعه آن ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد. برای برخی از افراد، تورم فقط چند هفته طول می کشد و از بین می رود. در مواقع دیگر ، تورم به مدت طولانی ادامه دارد. اگر بعد از جراحی غدد لنفاوی بازوی شما متورم، سفت یا دردناک است، حتماً فوراً به شخصی که در تیم مراقبت از سرطان شماست، این موضوع را بگویید.

حرکات محدود بازو و شانه: ممکن است در بازو و شانه نیز حرکت محدودی داشته باشید. این بعد از ALND بیشتر از SLNB است. پزشک شما ممکن است تمریناتی را برای اطمینان از عدم مشکلات دائمی حرکت (شانه منجمد) به شما انجام دهد.

بعضی از بیماران متوجه ساختاری شبیه طناب می شوند که از زیر بازو شروع می شود و می تواند به سمت پایین آرنج امتداد یابد. این سندرم، که گاهی اوقات سندرم وب زیر بغل یا ثبت لنفاوی نامیده می شود. این بیماری بعد از ALND بیشتر از SLNB است. علائم ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها پس از جراحی ظاهر نشوند. این می تواند باعث درد شود و حرکت بازو و شانه را محدود کند. این اغلب بدون درمان از بین می رود، اگرچه به نظر می رسد برخی از افراد فیزیوتراپی را مفید می دانند.

بی حسی: بی حسی پوست قسمت فوقانی بازوی داخلی یکی دیگر از عوارض جانبی شایع است زیرا عصبی که احساس را در اینجا کنترل می کند از طریق ناحیه غدد لنفاوی حرکت می کند.

منبع 2 

درد مزمن بعد از جراحی سینه مردان

بعضی از بیماران پس از جراحی با درد عصبی (نوروپاتیک) در دیواره قفسه سینه، زیر بغل و یا بازو مشکل دارند که با گذشت زمان برطرف نمی شود. این سندرم درد پس از ماستکتومی (PMPS) نامیده می شود زیرا اولین بار در زنانی که جراحی ماستکتومی داشتند توصیف شد ، اما بعد از درمان با پستان نیز اتفاق می افتد.

تصور می شود PMPS در طی جراحی به عصب های زیر بغل و قفسه سینه آسیب وارد شده است. اما علل آن مشخص نیست. بین 20 تا 30 درصد زنان پس از جراحی علائم PMPS را نشان می دهند. مشخص نیست که این مورد پس از جراحی سرطان پستان در مردان چقدر شایع است. به نظر می رسد این بیماری در بیماران جوان تر، کسانی که ALND کامل دارند (نه فقط SLNB) و کسانی که تحت پرتودرمانی پس از جراحی درمان می شوند، بیشتر دیده می شود. از آنجا که اکنون ALND کمتر انجام می شود ، PMPS کمتر از گذشته است.

علائم PMPS شامل موارد زیر است:

درد و سوزن سوزن شدن در دیواره قفسه سینه ، زیر بغل و / یا بازو
درد در شانه یا جای زخم جراحی
بی حسی
درد سوزش یا تیراندازی
احساس "سوزن و سوزن"
خارش شدید

بیشتر بیماران مبتلا به PMPS می گویند که علائم آنها شدید نیست، اما PMPS باعث می شود از بازوی خود به همان شکلی که باید استفاده نکنید و با گذشت زمان توانایی استفاده عادی از آن را از دست دهید. در صورت داشتن درد یا سایر علائم PMPS به پزشک خود اطلاع دهید. درد عصبی نیاز به درمان متفاوتی از انواع دیگر درد دارد.

جمع بندی

مردانی که متوجه کوچک ترین علائم سرطان سینه می شوند، باید به پزشک متخصص مراجعه کنند. پزشک با انجام آزمایشاتی متوجه می شود که آیا سرطانی وجود دارد یا خیر. پس از آن، دکتر برای شخص دارای سرطان راه درمان مناسبی با توجه به مرحله و میان پیشرفت سرطان تعیین می کند. به امید آنکه تشخیص به موقع سرطان و پیگیری راه های درمان، بهبودی و تندرستی هر چه سریع تر برای همه بیماران حاصل شود.

https://www.emergency-live.com/ku/tendurust%C3%AE-%C3%BB-ewlehiy%C3%AA/n%C3%AE%C5%9Fan-%C3%BB-te%C5%9Fh%C3%AEs-kansera-p%C3%AAs%C3%AEra-m%C3%AAr/amp/

sara بازدید : 18 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

روش درمانی IMRT نوعی پرتودرمانی پیشرفته است که برای درمان سرطان و تومورهای غیرسرطانی استفاده می شود. IMRT از فن آوری پیشرفته برای دستکاری پرتوهای فوتون و پروتون برای انطباق با شکل تومور استفاده می کند. این روش درمان سرطان، از چندین پرتو فوتون یا پروتون کوچک با شدت های مختلف برای تابش دقیق به تومور استفاده می کند. شدت تابش هر پرتو کنترل می شود و شکل پرتو در طول هر درمان تغییر می کند. هدف IMRT انطباق دوز تابش با هدف می باشد تا بدین وسیله بافت های سالم به میزان کمتری در معرض اشعه قرار گرفته و عوارض جانبی محدود شود.

با استفاده از تکنیک IMRT، توانایی تخریب سرطان به حداکثر می رسد. در حالی که اثر آن بر بافت ها و اندام های سالم کاهش می یابد.

sara بازدید : 13 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سلول های سرطانی از جهات مختلف با سلول های طبیعی بدن متفاوت هستند. هنگامی که یک سری جهش منجر به ادامه رشد و تقسیم خارج از کنترل سلول می شود، سلول های طبیعی به سلول های سرطانی تبدیل می شوند. سلول سرطانی، سلولی است که به نوعی جاودانگی رسیده است. همچنین، بر خلاف سلول های طبیعی که در همان ناحیه آغاز به کار خود مانده اند، سلول های سرطانی توانایی حمله به بافت های مجاور را دارند و به مناطق دور بدن گسترش می یابند. در ادامه، به فرآیند رشد و توسعه سلول های سرطانی، تفاوت های سلول های سرطانی با سلول های طبیعی و علت عدم تشخیص سلول های سرطانی توسط بدن و ... خواهیم پرداخت.

sara بازدید : 16 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

از قرار دادن کودک در معرض بنزن خودداری کنید. بنزن یک پایه شیمیایی برای تولید مواد شیمیایی دیگر مانند بنزین، روان کننده ها و سموم دفع آفات است. بنزن بوی شیرینی را به همراه دارد که پس از استنشاق می توان آن را به راحتی جذب کرد. همچنین، می تواند در اثر قرار گرفتن روی پوست، در آن نفوذ کند. میزان سرطان خون، به ویژه AML، در افراد در معرض بنزن بیشتر است.

sara بازدید : 14 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

شیمی درمانی استفاده از داروهایی برای درمان سرطان یا از بین بردن سلول های سرطانی است. سالهاست که از شیمی درمانی برای درمان انواع سرطان در کودکان و بزرگسالان استفاده می شود و یکی از رایج ترین روش های درمان سرطان است. داروهای مختلف به روش های مختلفی برای مبارزه با سلول های سرطانی کار می کنند. به عنوان مثال، برخی از آنها توانایی رشد یا تولید مثل سلول های سرطانی را مختل می کنند. به طور معمول، سرطان با استفاده همزمان چند دارو درمان شود. شیمی درمانی ممکن است به تنهایی استفاده شود یا ممکن است در سایر روش های درمانی مانند پرتودرمانی یا جراحی استفاده شود. اینکه شیمی درمانی برای کودکان چگونه انجام می شود و هر یک از داروهای شیمی درمانی چه عوارضی را به دنبال خواهند داشت، موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

شیمی درمانی از رایج ترین راههای درمان سرطان برای کودکان و بزرگسالان می باشد.

sara بازدید : 15 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

تشخیص سرطان دهانه رحم اغلب با HPV غیرطبیعی (ویروس پاپیلومای انسانی) یا نتیجه آزمایش پاپ اسمیر آغاز می شود. این امر منجر به آزمایشات دیگری می شود که می تواند سرطان دهانه رحم یا پیش سرطان را تشخیص دهد. تست پاپ اسمیر و HPV آزمایشات غربالگری هستند و آزمایشات تشخیصی به حساب نمی آیند و نمی توانند به طور قطعی تشخیص دهند که آیا سرطان دهانه رحم وجود دارد یا خیر.

اگر علائمی مانند خونریزی غیرطبیعی از واژن یا درد در حین رابطه جنسی داشته باشید، باید به وجود سرطان دهانه رحم شک کنید. پزشک اولیه یا متخصص زنان اغلب می تواند آزمایش های لازم برای تشخیص پیش سرطان ها و سرطان ها را انجام دهد و همچنین ممکن است بتواند پیش سرطان را درمان کند. در صورت تشخیص سرطان تهاجمی، پزشک باید شما را به یک متخصص زنان و زایمان ارجاع دهد.

 

sara بازدید : 17 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

در سال های اخیر، پیشرفت زیادی در درمان سرطان خون، به ویژه سرطان خون حاد لنفوسیتی حاصل شده است. درمان اصلی مورد استفاده، شیمی درمانی است. برخی از افراد شیمی درمانی با دوز بالا با پیوند سلول های بنیادی انجام می دهند. توجه داشته باشید که انواع سرطان خون، درمان متفاوتی دارند، بنابراین این اطلاعات عمومی است. پزشک شما می تواند در این زمینه اطلاعات بیشتری به شما ارائه دهد. اگر ممکن است باردار شوید، باید در حین درمان از پیشگیری از بارداری موثر استفاده کنید، زیرا داروهای مورد استفاده می توانند به جنین آسیب برسانند.

درمان سرطان خون برای هر بیمار به طور اختصاصی، بر اساس سن بیمار، نشانه ها و نوع سرطان خون برنامه ریزی می شود.

تعداد صفحات : 33

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 199
  • بازدید ماه : 791
  • بازدید سال : 2,472
  • بازدید کلی : 5,076