loading...
کلینیک سرطان ایران
sara بازدید : 13 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

بیماران مبتلا به سرطان کلیه به موارد زیر دقت کنند، تا علاوه بر آن که تغذیه مناسبی در این دوران داشته باشند و از گسترش بیشتر سرطان جلوگیری کنند وهمینطور بدن آن ها دارای مقاومت و توانایی بالاتری نیز گردد.

از مصرف غذاهای تند،ترش و یا اسیدی خودداری شود.
زمانی که تهوع دارید از خوردن غذاهای مورد علاقه تان پرهیز کنید.
از مصرف غذاهای خام خودداری کنید.
یک سوم کل غذایی که مصرف می کنند باید شامل میوه و سبزی باشد.
یک سوم غذایی که می خورند باید شامل کربوهیدرات هایی مثل نان، برنج ،سیب‌زمینی و پاستا باشد.
یک سوم بقیه باید شامل ماهی و مرغ و تخم مرغ و حبوبات باشد.
بیماران مبتلا به سرطان کلیه باید مرتب غذا بخورند تا قند خونشان افت نکند و انرژی به طور منظم پخش شود .مخصوصا صبحانه که مهمترین وعده غذایی است.
یکی از بهترین روش‌های مبارزه با کاهش وزن خوردن منظم وعده های غذایی است.
بیمار مبتلا سرطان کلیه باید روزانه ۱۸ گرم فیبر مصرف کنند.فیبر در کاهش کلسترول نقش داشته و مانع از ایجاد یبوست و مشکلات گوارشی می‌شود . همچنین تنظیم قند خون که باعث تنظیم اشتها می شود را نیز بر عهده دارد. مصرف آب زیاد باعث بهبود تأثیر فیبرها در بدن می شود.
مصرف لبنیات و چربی‌های ترانس باعث افزایش سطح کلسترول می‌شود و باعث افزایش ریسک سکته های مغزی ،سرطان های خاص و بیماری های قلبی می شود. چربی های غیراشباع، روغن های گیاهی مثل روغن زیتون ،دانه‌ها، آجیل ها و ماهی های روغنی مثل ساردین برای این بیماران مفید هستند.
بیمارستان مبتلا به سرطان کلیه باید از مصرف موز اجتناب کنند که شامل مقادیر زیادی از پتاسیم می باشد.

https://addon.life/az/2020/04/27/cancer-fighting-foods/

علل وقوع سرطان کلیه چیست؟

جنسیت ، ابتلا به سرطان کلیه بیش تر از زنان است.
چاقی: به طور کلی اضافه وزن باعث می شود که احتمال ابتلا به سرطان در فرد افزایش یابد.
سیگار کشیدن نیز باعث می شود که فرد بیشتر مستعد ابتلا به سرطان گردد.
سابقه خانوادگی : اگر در خانواده افرادی وجود دارند که به سرطان مبتلا هستند، احتمال ابتلا به سرطان در آن ها بیش از دیگران است.
شرایط محیطی: به طور کلی اگر فرد در شرایط خاصی و در معرض برخی از مواد شیمیایی قرار بگیرند، ممکن است عوارض ناشی از محیط در آن ها اثر کرده و مبتلا به سرطان شوند.
و…

علائم سرطان کلیه چیست؟

کاهش اشتها
کم خونی
دیده شدن خون در ادرار
درد در نواحی مربوطه
خستگی بدون دلیلی و بیش از اندازه
تورم و برآمدگی در کمر یا شکم
درد هایی که خوب نمی شود.
استخوان درد
سرفه ی بیش از اندازه و بدون دلیل
و…

زمانی که با این نوع علائم رو به رو شدید، بدون مراجعه و تجویز پزشک از مصرف دارو ها و درمان های سرخود بپرهزید، حتما سریعا به بهترین مرکز تشخیص سرطان کلینیک آروین  مراجعه کنید، تا به صورت دقیق به وجود سرطان و نحوه گسترش و پیشروی آن پی برده شود و سپس باتوجه به میزان پیشروی و علائم و شدت سرطان، درمان سرطان آغاز گردد و هینطور رژیم غذایی مناسب و تغذیه مناسب تجویز گردد.

مصرف سبزیجات و میوه برای سرطان کلیه

این بیماران باید ۵ وعده در روز میوه و سبزی مصرف کنند:

یک لیوان آب میوه غیر شیرین(150 میلی لیتر)
یک عدد میوه متوسط مثل سیب یا پرتقال
۲ قاشق غذاخوری سبزیجات مثل نخودفرنگی،ذرت، هویج و..
یک کاسه کوچک سالاد
دو عدد میوه کوچک مثل آلو نارنگی ،ژاپنی
یک مشت پر از میوه های خشک شده
بیماران مبتلا به سرطان کلیه باید از مصرف غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی از اگزالات هستند پرهیز کنند زیرا ممکن است در کلیه رسوب کند و درمان را با اختلال مواجه کند. اگزالات در غذاهایی مثل سبزیجات برگ سبز، چغندر، ریواس ،اسفناج، چای ،مغزها و سبوس گندم وجود دارد
اگرچه پروتئین برای نگهداری و حفاظت از قدرت ماهیچه ها و ساختن سلول ها مفید است ولی در بیماران مبتلا به سرطان کلیه می‌تواند شرایط را بدتر کند. وقتی از غذاهای غنی از پروتئین استفاده می کنید ترکیب شیمیایی اوریک اسید در بدن شما به عنوان سم تجمع می یابد و باعث ایجاد شرایطی می‌شود که مشکلات سرطان کلیه را پیچیده‌تر می‌کند این کار باعث می شود عوارضی مثل ناهنجاری‌های قلبی، درد مفاصل و ضعف عضلانی ایجاد شود .تحقیقات نشان داده که مصرف پروتئین های گیاهی از پروتئین های جانوری بهتر است و عوارض کمتری دارد. پروتئینهای گیاهی شامل:
حبوبات ،مغزها، دانه ها و غلات کامل می باشد و پروتئین های جانوری شامل مرغ ،شیر ،گوشت گاو، خامه، پنیر ،تخم‌مرغ و انواع گوشت ها می باشد.

غذاهایی با پتاسیم زیاد

مصرف غذاهایی با پتاسیم بالا می‌تواند باعث تشدید سرطان کلیه شود. پتاسیم باعث تنظیم عضلات و ضربان قلب می شود .تحقیقات نشان داده که مصرف پتاسیم زیاد می‌تواند باعث ضعف عضلات و مشکلات قلبی عروقی ‌شود که سرطان کلیه را پیچیده‌تر میکند.غذاهای پتاسیم بالا شامل آووکادو، شکلات ،گرانولا ،خرما، انجیر، سبوس، کدو، زرد آلو ،کره بادام زمینی، شهد گیاهی ،کلم بروکلی، شیره و شیرو موز می باشد.

غذاهای شامل فسفر زیاد

اگر سرطان کلیه یا بیماری های مشابه دارید مصرف غذاهای حاوی فسفر مشکل شما را پیچیده تر می کند.وقتی غذاهای غنی شده با فسفر میخورید بدن شما قادر به دفع مواد زائد به درستی نمی باشد که این کار باعث ضعف، درد مفاصل و فشار بیش از حد کلیه های شما می شود. غذاهای غنی از فسفر شامل جگر،دانه ها،شکلات، ماست، شیر و پنیر می باشد.

منبع 2 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 48
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 2,665
  • بازدید کلی : 5,269