loading...
کلینیک سرطان ایران
sara بازدید : 5 یکشنبه 20 خرداد 1403 نظرات (0)

میکروسمنت که یک پوشش نهایی بدون درز برای سطوح ساختمانی است به دلیل ظاهر زیبا، تنوع در طرح و قابل اجرا بودن روی اکثر سطوح ساختمانی امروزه به عنوان یکی از پرکاربرد‌ترین متریال‌های ساختمانی شناخته شده است. مدت زمان زیادی از تولید و شناخته شدن این متریال در تمام دنیا نگذشته است اما این پوشش به سرعت جای خود را در طراحی‌های مدرن باز کرده است. در این مقاله مزایا و معایب میکروسمنت و همچنین کاربردهای آن را با هم بررسی می‌کنیم.

میکروسمنت
مزایای میکروسمنت خودرنگ پرسلان هشتیکو
یکی از مهم‌ترین مزایای میکروسمنت این است که روی تمام قسمت‌هایی که سطح صاف دارند فارق از مصالح استفاده شده و یا جنس آن قسمت‌ها و اینکه در کدام بخش از ساختمان وجود دارند قابل اجراست. از این پوشش می‌توان روی دیوارهای داخلی، کف تمام فضاها (حتی پارکینگ) در سرویس بهداشتی، حمام، استخر‌ها، نمای ساختمان، کف و دیوارهای فضاهای عمومی باز یا بسته مثل بازار، کافه و رستوران و…. حتی در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها استفاده کرد. علاوه بر همه فضاهای نام برده شده روی وسایل چوبی و ام‌دی‌اف هم قابل اجرا و نصب است. که البته تمام مزایایی که ذکر شد مربوط به نوع واقعی این متریال است و نه خمیر پتینه که به عنوان میکروسمنت به فروش می‌رسد.

میکروسمنت
معایب میکروسمنت چیست
ممکن است شما هم تفاوت این متریال فوق‌العاده را با خمیر تکسچر یا پتینه را ندانید و به اشتباه همه این متریال‌ها را با یک نام بشناسید و مشکلات این متریال را به عنوان معایب میکروسمنت بدانید چون افرادی با نام microcement متریال‌های ضعیف‌تر را به مشتری یا کارفرما عرضه می‌کنند، در این بخش درباره تفاوت این دو متریال بیشتر توضیح خواهیم داد:

نوع واقعی این پودر ۱۰۰% پایه آب و تک‌ جزئی است. این متریال که به صورت پودری سفید رنگ تولید می‌شود، برای آماده استفاده شدن تنها لازم است که با آب ترکیب شده و به صورت خمیر در بیاید. دلیل نیاز نداشتن میکروسمنت واقعی به جزء دوم (چسب،رزین و…) وجود داشتن پلیمر در ترکیبات این محصول است که پس از ترکیب با آب فعال شده و باعث می‌شود پوشش پس از خشک شدن برخلاف ضخامت کمی که دارد استحکام فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

پس زمانی که از استحکام نداشتن این متریال صحبت می‌شود در واقع منظور متریال‌هایی مثل خمیر پتینه که فقط جنبه تزئینی دارند و استحکام کمی دارند است که به جای نوع واقعی این محصول اشتباه گرفته شده‌اند. در نتیجه نحوه تشخیص دادن میکروسمنت واقعی از تقلبی، تک‌جزئی بودن و پودری بودن آن است.

معایب میکروسمنت
چرا میکروسمنت نما بسیار پرطرفدار است؟
میکروسمنت را می‌توان روی اکثر مصالح از جمله کاشی، سرامیک، سنگ، سیمان نرمه، گچ، رنگ، شیشه و ام‌دی‌اف اجرا کرد. تنها نکته‌ای که پیش از شروع اجرا باید در نظر گرفت صاف بودن سطح زیرکار است. این موضوع که می‌توان از این پوشش روی اکثر سطوح بدون نیاز به تخریب سطح قبلی استفاده کرد، باعث شده که این متریال به خصوص برای بازسازی‌ها بسیار مناسب و کاربردی باشد.

استفاده از آن روی سطوح قدیمی علاوه بر نوسازی و زیبایی ظاهری که به این سطوح باز می‌گرداند باعث استحکام و اضافه شدن ویژگی‌های مثبت فنی این متریال مانند نانو و آنتی‌باکتریال بودن، قابل شستشو بودن، آب‌گریز بودن و ضد خط و خش شدن سطوح می‌شود و علاوه بر این موارد قسمت‌های اجرای شده تا حد زیادی عایق صوت و حرارت خواهند بود. و همچنین متریال خودرنگ پرسلان در برابر UV خورشید هیچگونه تغییر رنگی ندارد و در نتیجه میکروسمنت نما از زمان روی کار آمدن این متریال بسیار پرطرفدار شده است.

میکروسمنت نما
آیا میکروسمنت استخر مقاومت دارد؟
همان طور که گفتیم میکروسمنت روی اکثر سطوح و مصالح ساختمانی قابل اجراست، تنها نکته مهم صاف بودن سطح زیرکار است و دلیل این موضوع ضخامت کم این متریال پس از اجرا (بین ۲ تا ۳ میلی‌متر) و امکان مشخص بودن ایرادهای احتمالی زیرکار است، پس هر چه سطح زیر صاف‌تر باشد نتیجه بهتری از اجرای این پوشش خواهید گرفت.

پس از آماده سازی زیرکار این پوشش روی کف و بدنه استخر و جکوزی اجرا می‌شود پس میکروسمنت استخر هم مقاومت بسیار بالایی دارد و به دلیل عایق و ضدآب بودن و همچنین آنتی‌باکتریال بودن این متریال که مانع از رشد جلبک می‌شود بسیار مناسب فضاهایی مثل استخر و جکوزی است.

برچسب ها میکروسمنت ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 686
  • بازدید سال : 2,367
  • بازدید کلی : 4,971