loading...
کلینیک سرطان ایران
sara بازدید : 11 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سلول های هر قسمت از بدن می توانند به سرطان تبدیل شده و گسترش یابند. پیش از این اعتقاد بر این بود که سرطان تخمدان فقط از تخمدان شروع می شود، اما شواهد اخیر نشان می دهد که بسیاری از سرطان های تخمدان ممکن است از سلول های انتهایی لوله های رحمی نیز شروع شوند. در ادامه به بررسی کامل این نوع سرطان می پردازیم.

تخمدان چیست؟
سرطان تخمدان اپیتلیال چیست؟
سرطان تخمدان سلول زایا چیست؟
عوامل خطر سرطان تخمدان
درمان سرطان تخمدان
آیا تشخیص زود سرطان تخمدان امکان پذیر است؟
راه های تشخیص زودهنگام سرطان تخمدان
مراحل سرطان تخمدان
مرحله بندی سرطان تخمدان چگونه تعیین می شود؟
زندگی به عنوان یک بازمانده از سرطان تخمدان

sara بازدید : 12 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سرطان خون یا لوسمی نوعی از سرطان است که از خون و مغز استخوان شروع می شود. لوسمی زمانی اتفاق می افتد که بدن بیش از حد گلبول های سفید خون غیر طبیعی ایجاد می کند و در توانایی مغز استخوان در ساخت سلول های قرمز خون و پلاکت ها تداخل ایجاد می نماید. رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در کنار آمدن با سرطان خون و درمان آن دارد. یک رژیم غذایی خوب و متعادل می تواند به شما کمک کند تا احساس قدرت و انرژی بیشتری داشته باشید و سریع تر بهبود یابید. درمان سرطان خون می تواند بیماران را دچار حالت تهوع کرده و اشتهای آنها را کاهش دهد. بنابراین، رعایت دستورالعمل های غذایی سالم برای بیماران مبتلا به سرطان خون، قبل از ابتلا و همچنین بعد از درمان ضروری است.

تغذیه غالباً در مسئله سرطان، موضوعی پیشتاز است، زیرا نقشی اساسی در کاهش خطر ابتلا به سرطان، تحمل عوارض جانبی ناشی از درمان های سرطان و زندگی با کیفیت پس از درمان سرطان دارد.

امروزه، اغلب سرطان ها قابل درمان هستند و افراد زیادی سالانه از سرطان جان سالم به در می برند و گزینه های درمانی زیادی برای سرطان خون در دسترس است که با ارزیابی صحیح، درمان مناسب و پیگیری دقیق می توان آنها را مدیریت کرد. اگر چه استراتژی های مقابله با سرطان خون برای افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد، اما برخی از استراتژی ها بسیار موثر و به راحتی قابل استفاده هستند. خانواده و نزدیکان بیمار مبتلا به سرطان خون می توانند زندگی روزمره بیمار را با روش های ساده مانند تهیه غذای مورد علاقه بیمار، گذراندن وقت با دوستان، گوش دادن به موسیقی، مدیتیشن و ... تضمین کنند. شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین این راهکارها، داشتن رژیم غذایی سالم است. در ادامه به نقش تغذیه در سرطان خون، داشتن وعده های غذایی مغذی و رژیم غذایی سالم خواهیم پرداخت.

sara بازدید : 12 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سرطان مغز

علائم: احساس فشار در داخل جمجمه، سردرد که غالبا صبح ها بدتر می شود، تهوع و استفراغ، تغییر در صحبت کردن یا شنیدن یا دیدن، مشکلات در تعادل و راه رفتن، مشکلات در تفکر و حافظه، انقباض و حرکت شدید و کشش ماهیچه، بی حسی یا گزگز دست ها و پاها، ضعف، تشنج، تاری دید، تغییرات هشیاری، بی خوابی، گیجی.

انواع: انواع تومورهای مغزی بسته به مکانی که توده در آنجا رشد می کند متفاوت است اما در مجموع دو نوع سرطان مغز وجود دارد. سرطان اولیه مغز که از خود سلول های مغز شروع می شود و سرطان متاستاتیک مغز که از نقطه دیگری در بدن مانند ریه شروع شده است.

دلیل: وراثت، ناشناخته

سن: فراوانی سرطان مغز با افزایش سن رابطه مستقیم دارد. البته با توجه به انواع خاص تومورهای مغزی، عامل سن، وابستگی به نوع یاخته یا موقعیت تومور را تغییر خواهد داد.

درصد ابتلا: 20 نفر از هر 100 هزار نفر. بیماری های ژنتیکی در بروز این نوع سرطان نقش دارند. کسانی که سابقه ملانوم سرطان سینه، ریه و کلیه دارند، بیشتر در معرض خطرند. احتمال ابتلای کسانی که با ماده کلریدوینیل موجود در پوشش سیسم، پیپ و دود تنباکو در ارتباطند، به این نوع از سرطان بیشتر است.

سرطان چشم

علائم: برق زدن داخل چشم، مگس پرانی و تاری دید از علائم آن هستند.

انواع: به دو صورت خوش خیم مانند تراتوم و بدخیم مانند ربدومیوسارکوم نمود پیدا می کند.

دلایل: وراثت، ناشناخته

سن: هم در بزرگسالان و هم در کودکان دیده می شد.

درصد ابتلا: این سرطان در برخی نژادها شیوع بیشتر و در برخی دیگر شیوع کمتری دارد. این تومور در نژادهای سفیدپوست و آمریکای شمالی و اروپایی شیوع بیشتری دارد. شیوع این تومور در کشورمان بالاتر از متوسط جهانی نیست.

سرطان دهان

علائم: علائم این بیماری بیشتر یک برآمدگی در ناحیه دهان، خونریزی، زخم، رنگ پریدگی.

انواع: سرطان در ناحیه زبان، کف دهان، کام سخت و لثه.

دلایل: مصرف دخانیات، جویدن تنباکو، نور خورشید، الکل.

سن: بالای 40 سال.

درصد ابتلا:  در صورتی که زودتر تشخیص داده شود، احتمال زنده ماندن بیشتر است.

سرطان حنجره

علائم: گرفتگی طولانی مدت صدا یا تغییرات صدا بدون علت مشخص، احساس وجود توده ای در گلو، برآمدگی در ناحیه گردن، تنگی نفس در اثر فعالیت، سرفه مزمن، سختی یا احساس درد هنگام بلع غذا، سرفه همراه با خلط خونی، غده های لنفاوی متورم و سفتی در گردن، احساس درد همگام لمس گلو، تنفس صدادار، بوی بد دهان، گوش درد – بدون عفونت – کاهش وزن.

دلایل: مصرف سیگار و الکل، سابقه ابتلا به دیگر سرطان های سر و گردن، استنشاق مداوم اسید سولفوریک، نیکل و آزبست.

سن: با افزایش سن، احتمال بروز این نوع سرطان هم بیشتر می شود. افراد بالای 55 سال بیشتر مبتلا می شوند.

درصد ابتلا: احتمال ابتلای مردان چهار برابر زنان است.

سرطان تیروئید

علائم: سرفه، مشکل در بلع غذا، بزرگ شدن غده تیروئید، تغییر صدا و ورم کردن، برآمدگی ندول تیروئید.

انواع: آناپلاستیک، فولیکولیف مدولاری، پاپیلاری.

دلایل: وراثت، اشعه رادیواکتیو

سن: در هر سنی ممکن است بروز کند اما معمولا در زنان بیشتر در دهه های 40 و 50 زندگی و مردان معمولا در دهه های 60 و 70 رخ می دهد.

درصد ابتلا: در زنان حدود سه برابر بیشتر از مردان رخ می دهد.

سرطان مری

علائم: سختی در بلعیدن، کاهش وزن، درد هنگام بلعیدن، گرفتگی صدا، گره های لنفاوی متورم شده (ایجاد غده) اطراف استخوان ترقوه، سرفه خشک، استفراغ خونی.

انواع: دو نوع دارد: کارسیونم سلول – سنگفرشی مری و آدنوکارسینوم مری.

دلیل: مصرف دخانیات، الکل، نوشیدنی های بسیار داغ و رژیم غذایی نامناسب.

سن: این نوع سرطان در بین افراد مسن بیشتر مشاهده می شود. بیشتر موارد ابتلا به این بیماری در بین افراد بالاتر از 50 سال وجود دارد.

درصد ابتلا: در مردان شایع تر است.

سرطان معده

علائم: کاهش اشتها و کاهش وزن، درد معده، علائم سوء هاضمه مانند آروغ زدن و تهوع، احساس پری معده حتی پس از خوردن مقادیر کم غذا، تهوع و استفراغ، سوزش سر دل و علائم شبیه به زخم معده، ورم معده، مدفوع سیاه، کم خونی و توده قابل لمس در بالای شکم.

انواع: سرطان غدد لنفاوی، تومورهای stromal معده ای و روده ای، تومورهای Carcinoid.

دلایل: سوء تغذیه، مصرف مداوم مواد غذایی چرب، شور و غذاهای آماده، عفونت به باکتری هلیکوباکتری، زخم معده، ورم معده، مصرف سیگار و الکل و وراثت.

سن: اغلب در افراد بالای 40 سال اتفاق می افتد. سرطان معده در افراد زیر 40 سال به ندرت بروز می کند.

درصد ابتلا: این سرطان در آقایان و افرادی که گروه خونی A دارند، بیشتر است. سرطان معده در آسیایی ها، جزیره نشین های اقیانوس آرام، اسپانیایی ها و آمریکایی های آفریقایی تبار شایع تر است.

سرطان سینه

علائم: درد، ترشح، احساس وجود توده پس از لمس، تغییر رنگ، تغییر شکل، سفتی یا شلی پوست، بزرگی غده لنفاوی زیر بغل، تغییر اندازه.

انواع: سرطان مجرایی، سرطان لوبولی، سرطان التهابی، سینه، پاژه نوک سینه.

دلایل: نازایی، بلوغ زودرس، یائسگی دیررس، چاقی پس از یائسگی.

سن: در ایران بین چهل تا پنجاه سالگی.

درصد ابتلا: شایع ترین سرطان در زنان ایرانی، سرطان سینه است. سن ابتلا به سرطان سینه در زنان ایرانی پنج تا 10 سال کمتر از کشورهای دیگر است.

سرطان کبد

علائم: درد در شکم و پشت، تهوع، کم خونی، زردی، خارش، کاهش وزن و تب، تعریق، زردی، بزرگ شدن کبد.

انواع: چهار نوع دارد: کارسینوم هپاتوسلولار که از رایج ترین شکل سرطان کبد اولیه است که در سلول های کبدی شروع می شود. کلانژیو کارسینوم در مجاری صفراوی لوله مانند در داخل کبد شروع می شود.

دلایل: هپاتیت C، هپاتیت مزمن، سیروز، سم قارچی آفلاتوکسین، چاقی، بیماری ذخیره ای آهن، مصرف بیش از حد الکل، دیابت.

سن: در شمال آمریکا، اروپا و استرالیا، سرطان کبد معمولا افراد مسن را مبتلا می کند. در کشورهای در حال توسعه آسیا و آفریقا، سرطان کبد در سن جوانی بین 20 تا 50 سال اتفاق می افتد.

درصد ابتلا: در مردان شایع تر است.

سرطان پروستات

علائم: اختلال در آغاز ادرار، تکرر ادرار، مخصوصا شب ها، خارج شدن ادرار به صورت قطره قطره، خروج ادرار با فشار کم، خون در ادرار، درد هنگام دفع ادرار، درد در ناحیه لگن و پایین کمر، کاهش وزن.

دلایل: وراثت، چاقی، سوزاک (بیماری مقاربتی)

سن: با افزایش سن، سرطان پروستات هم افزایش می یابد.

درصد ابتلا: رایج ترین نوع سرطان در بین مردان است. بیشتر در کشورهای توسعه یافته دیده می شود.

سرطان کیسه صفرا

علائم: درد شکم، یرقان، از دست دادن اشتها، کاهش وزن غیرقابل توضیح و تورم معده، حالت تهوع، استفراغ، لاغری، خارش شدید، سیاه شدن مدفوع، بزرگ شدن کیسه صفرا.

انواع: آدنوکارسیون، آدنوکارسینوم پاپیلاری از شایع ترین نوع هستند.

دلایل: چاقی، وراثت، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی.

سن: این سرطان عموما در افراد بالای 65 سال بروز می کند و متوسط سن تشخیص نیز 72 سال است.

درصد ابتلا: در زنان شایع تر از مردان است. با حدود هفت نفر از 10 نفر در زنان تشخیص داده می شود. در افراد مسن، به خصوص افراد بالای 70 سال سن شایع تر است.

سرطان پانکراس

علائم: در صورتی که بیماری پیشرفت کند، علائم خود را نشان می دهد. یرقان، ادرار تیره و مدفوع روشن، لخته مونی، سوء هاضمه، اسهال، تهوع، کاهش اشتها، کمبود وزن.

انواع: سرطان آدنوکارسینومای و سرطان تومورهای درون ریز پانکراس.

دلایل: استعمال دخانیات، چاقی، دیابت و شرایط ژنتیکی خاص و نادر، پانکراتیک (التهاب شدید پانکراس)، آسیب دیدن کبد.

سن: به ندرت در سنین پایین تر از چهل سالگی رخ می دهد. بیش از نیمی از موارد در افراد بالای 70 سال بروز می کند.

درصد ابتلا: در سال 2013 سرطان پانکراس هفتمین عامل مرگ ناشی از سرطان بوده است. در زنان شایع تر است.

https://te.wikipedia.org/wiki/%E0%B0%95%E0%B0%BE%E0%B0%A8%E0%B1%8D%E0%B0%B8%E0%B0%B0%E0%B1%8D

سرطان پوست

علائم: زخم هایی که این ویژگی ها را داشته باشند، نامتقارن، دارای لبه های نامنظم، رنگ غیر یکدست، با قطر بیش از شش میلی متر که افزایش هم می یابند. جوشی که ظاهر، اندازه و رنگ آن تغییر کند یا ناهموار و زمخت شود.

انواع: ملانوما، کراتوز اکتینیک، سرطان سلول های سنگفرشی، سرطان سلول های بازال.

دلایل: آفتاب سوختگی، قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور آفتاب، وراثت، ضعف، سیستم ایمنی، قرار گرفتن در معرض تشعشع.

سن: هم در بزرگسالان و هم در کودکان.

درصد ابتلا: در اروپا و در آمریکا شایع تر است.

سرطان استخوان

علائم: درد و ورم، حساسیت در ناحیه مبتلا، اختلال در حرکات طبیعی استخوان ها، ضعف در ناحیه استخوان ها، خستگی، تب، کاهش وزن، نازک شدن جدار استخوان، خوردگی استخوان، کم خونی و ضعف عمومی، براق شدن پوست در سطح تومور.

انواع: کیست استخوانی استئوکندروم، تومور ژانت سل، انکندروم، دیسپلاژی فیبرو، میلوم مولتیپل، ستئوسارکوم، سارکوم یوینگ، کندروسارکوم.

دلایل: وراثت، اشعه های یونیزان و برخی مواد شیمیایی، ویروس.

سن: هم در بزرگسالان و هم در کودکان بروز می کند ولی معمولا بین سنین 10 تا 25 سال اتفاق می افتد.

درصد ابتلا: در مردان شایع تر است. معمولا تومورهای استخوانی در استخوان های دراز دست ها و پاها، اطراف زانوها و شانه ها بروز می کند

سرطان ریه

علائم: سرفه، ترشحات خونی، خس خس سینه یا تنگی نفس، کاهش وزن، تب، درد قفسه سینه، درد استخوان

انواع: انواع مختلفی دارد اما در مجموع کلی به دو نوع سرطان سلول کوچک ریه و سرطان غیر سلول کوچک ریه تقسیم می شود. هر کدام از این سرطان ها خود زیرمجموعه هایی دارند که بسته به مکان بروز در ریه متفاوت است.

سن: ریسک سرطان ریه با افزایش سن زیاد می شود. معمولا در افراد زیر از 40 سال دیده نمی شود.

دلایل: آلودگی هوا، استعمال دخانیات، پرتوهای یونیزان و برخی مواد شیمیایی، گرد و غبار و دود حاوی نیکل، کروم و فلزات دیگر، وراثت.

درصد ابتلا: در سراسر دنیا سرطان ریه شایع ترین سرطان از لحاظ شیوع و مرگ و میر به شمار می رود.

سرطان دهانه رحم

علائم: خونریزی بدون توجیه، ترشح مداوم،درد و خونریزی، درد شکمی، بی اشتهایی و کاهش وزن، کم خونی.

انواع: کارسینوم سلول – سنگفرشی، بافت غدد اندوکارسینوم.

دلایل: سیگار کشیدن، سیستم ایمنی ضعیف بدن، استفاده از قرص ضدبارداری خوراکی، شروع رابطه جنسی از سنین پایین، ویروس.

سن: زنانی که در دوران باروری هستند: در بین سنین 15 تا 45 سال.

درصد ابتلا: در رده بندی شایع ترین سرطان ها در رتبه چهارم است. تقریبا 70 درصد از موارد سرطان دهانه رحم در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.

سرطان بیضه

علائم: بزرگی، احساس وجود توده، درد، کمردرد، درد زیر شکم و ورم پاها.

انواع: بسته به این که در چه بافت سلولی به وجود بیاید، به دو نوع تقسیم می شود: سمینوما و غیرسمینوما.

دلایل: وراثت، هرنی (فتق) در ناحیه کشاله ران، بیماری کریپتور کبدیسم (عدم نزول بیضه ها در اسکروتوم).

سن: شایع ترین سرطان در مردان بیست تا سی و پنج ساله است، اما ممکن است در هر سنی دیده شود.

درصد ابتلا: احتمال ابتلای هر مردی به این سرطان 0.4 درصد است. در مردان سفیدپوست شایع تر است.

ادامه مطلب 

sara بازدید : 12 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

شیمی درمانی یک روش درمانی با داروهای شیمیایی جهت از بین بردن سلول های سرطانی و جلوگیری از پیشرفت آن ها است. داروی شیمی درمانی در تمام نقاط بدن از طریق خون پخش شده و تاثیر فراوانی در جلوگیری و از بین بردن سلول های سرطانی که از یک نقطه به نقطه ی دیگر انتقال یافته است، دارد.

هنگامی که یک قسمت از بدن درگیر بیماری سرطان می شود، سلول های سرطانی به سایر مناطق بدن انتقال یافته و سایر اعضا را نیز درگیر می کند، هنگام استفاده از شیمی درمانی سلول های سالم بدن نیز تحت تاثیر شیمی درمانی قرار می گیرند و برخی عوارض جانبی ظاهر می شود. اما پس از اتمام دوره درمان سلول های سالم بطور خودکار به وضعیت اولیه باز می گردند.

sara بازدید : 12 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

می دانستید 40% از سرطان ها قابل پیشگیری هستند ؟ برای اینکه بدانید چطور می توانید از سرطان ها پیشگیری کنید ابتدا باید علت به وجود آمدن آن را بشناسید به همین منظور با ما در ادامه همراه باشید .

سرطان چیست :

سرطان در اثر خارج شدن سلول‌ها از روال عادی تقسیم و تکثیرشان بوجود می‌آید. یعنی به عبارتی وقتی سلول‌ها به صورت یک سامانه بسیار پیچیده به درستی کار می‌کنند، برای تکثیر و تقسیم شدن، بسیار برنامه ریزی شده و هدفمند عمل می‌کنند، در حالیکه در سرطان سلول‌ها 

sara بازدید : 13 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

مصرف انواع ویتامین به تقویت بدن و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند . تصور افراد این است که این ویتامین ها به پیشگیری از سرطان کمک می کند اما جالب است بدانید که مصرف بیش از اندازه برخی از ویتامین ها باعث ایجاد اختلالاتی در بدن می شود. تحقیات نشان داده است که این برخی ویتامین ها خود عاملی جهت ایجاد سرطان و بیماری های قلبی و عروقی می شود .

ویتامین های سرطان زا

ویتامین هایی نظیر E ,C باعث افزایش کاروتن در بدن می شود که باعث تغییرات غیر طبیعی در سلول های ژنتیکی می شود که در نهایت خطر ابتلا به سرطان بخصوص سرطان ریه را در این افزایش می دهد. طبق تحقیقاتی که بر روی افرادی که قرص ها و مکمل های ویتامین را استفاده می کنند بیشتر آنها نیازی به این ویتامین ها نداشته اند و مصرف انها مضر می باشد .

sara بازدید : 8 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سرطان دهان( Oral cancer) سرطانی است که در محوطه دهان، زبان ، کف دهان، کام دهان و لثه تشکیل می‌گردد.

سرطان دهان درنتیجه رشد سلول های بدخیم در دهان یا زبان به وجود می آید.  با اینکه این نوع سرطان نادر می باشد ولی در عین حال خطرناک است. سرطان دهان ممکن است است لب‌ها، کام، زبان، غشاهای درونی لب یا گونه و ناحیه لوزه‌ها را درگیر کند. این سرطان در بزرگسالان و در افراد بالای ۴۰ سال شایع‌تر است، ولی امروزه شیوع آن در بین جوانانی که از تنباکوی جویدنی استفاده می‌کنند نیز در حال افزایش است.

sara بازدید : 21 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سرطان سینه یا سرطان پستان نوعی از سرطان است که از پستان آغاز می شود. سرطان هنگامی آغاز می شود که رشد سلول ها از کنترل خارج شود. سلول های سرطانی پستان معمولاً توموری را تشکیل می دهند که معمولاً به واسطه اشعه ایکس دیده می شود یا به صورت توده احساس می شود. درک این نکته بسیار مهم است که اغلب توده های پستان خوش خیم هستند و سرطانی و بدخیم  نیستند. تومورهای غیرسرطانی پستان رشد غیر طبیعی دارند، اما خارج از پستان پخش نمی شوند. آنها تهدید کننده زندگی نیستند، اما برخی از توده های خوش خیم پستان خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان افزایش می دهند.

برای تعیین خوش خیم یا بدخیم بودن سرطان و اینکه آیا ریسک ابتلا به سرطان را در آینده تحت تأثیر قرار خواهد داد، بایستی هر توده سرطانی یا تغییرات ظاهری در شکل ظاهری پستان، توسط متخصص مراقبت های پزشکی چک و بررسی شود. پیش از این در مورد اینکه سرطان چیست، روش های تشخیص و روش های درمانی آن صحبت کردیم. این مطلب را به سرطان سینه اختصاص دادیم و در ادامه، به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

sara بازدید : 11 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

علل، علائم و راههای تشخیص و درمان سرطان معده را بشناسید

سرطان معده رشد غیرطبیعی سلول ها است که از معده شروع می شود و معده یک کیسه عضلانی است که در نیمه بالایی شکم شما، درست زیر دنده ها قرار دارد. معده شما غذایی را که می خورید دریافت کرده و نگه می دارد و سپس به تجزیه و هضم آن کمک می کند. سرطان معده می تواند بر روی هر قسمت از معده تأثیر بگذارد. مکانی که سرطان معده در آن رخ داده است، یکی از مواردی است که پزشکان هنگام تعیین گزینه های درمانی شما در نظر می گیرند. درمان معمولاً شامل جراحی برای از بین بردن سرطان معده است. سایر درمان های سرطان ممکن است قبل و بعد از جراحی توصیه شوند.

سرطان معده از جمله سرطان هایی است که تشخیص آن در مراحل اولیه، به دلیل نداشتن علائم بسیار سخت و دشوار است.

sara بازدید : 11 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

کبد بزرگترین غده داخلی انسان است که وظایف بسیاری دارد. از مهترین وظایف کبد  دفع سموم ، سوخت و ساز پروتئین و چربی های مورد نیاز بدن  تنظیم قند خون و ساخت هورمون های ضروری بدن می باشد. بنابراین طول عمر سرطان کبد و نحوه درمان سرطان کبد می تواند از جمله مهم ترین مسائلی باشد که فرد مبلا به سرطان کبد به آن می اندیشد.

انواع تومورهای کبد
تومور خوش خیم

برخی از تومورها در کبد ایجاد می شود که خوش خیم است و نباید نگران شد، این تومورها در یافته های سونوگرافی مشاهده می شوند. معمولا این توده ها بدون علامت هستند  اگر هم باشد به صورت درد های مبهم می باشد.

تومور بدخیم

این تومورها بزرگ می شود و متاستاز می کنند و خطرناک هستند.

تعداد صفحات : 33

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 695
  • بازدید سال : 2,376
  • بازدید کلی : 4,980