loading...
کلینیک سرطان ایران
sara بازدید : 6 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

اکثر خانم ها در طول زندگی حداقل یک بار درد سینه را احساس کرده اند، درد سینه از جمله رایج ترین درد ها می باشد. به خصوص درد سینه در خانم ها، ممکن است در دوران قاعدگی بیشتر باشد. بنابراین باید به صورت دقیق علائم سرطان سینه را بدانیم و در بدن خود جست و جو کنیم.

سرطان سینه چیست؟

سرطان سینه بر اثر رشد غیر طبیعی سلول ها در پستان به وجود می آید و منجر به ایجاد تومور های خوش خیم و یا بدخیم میشود. روند رشد و زیاد شدن سلول های خوش خیم بعد از مدتی متوقف میشود اما رشد تومور های بد خیم همین طور ادامه دارد. سرطان پستان هم در خانم ها و هم بین آقایان اتفاق می افتد ولی به طور کل در بین خانم ها شایع تر است.

سینه از اعضای بسیار حساس و فعال بدن است و در برابر تغییراتی که در بدن ایجاد می شود، عکس العمل نشان می دهد. به طور کلی سینه، به تغییرات در بیرون و درون بدن ، خوردن، آشامیدن و.. ممکن است حساسیت نشان دهد.

sara بازدید : 15 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سرطان پوست، رشد غیرطبیعی سلول های پوستی است که اغلب در پوست هایی که در معرض آفتاب هستند، ایجاد می شود. اما این فرم رایج سرطان می تواند در مناطقی از پوست شما که معمولاً در معرض نور آفتاب نیست نیز رخ دهد. بررسی پوست برای تغییرات مشکوک می تواند به تشخیص سرطان پوست در اولین مراحل آن کمک کند. تشخیص به موقع سرطان پوست بیشترین شانس را برای درمان موفقیت آمیز سرطان پوست به شما می دهد. اگر مبتلا به سرطان پوست هستید، مهم است که بدانید کدام نوع را دارید، زیرا بر گزینه های درمانی و چشم انداز (پیش آگهی) شما تأثیر می گذارد.

انواع سرطان پوست
علت سرطان پوست
علائم و نشانه های سرطان پوست

sara بازدید : 10 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

از جمله سرطان‌های شایع و در عین حال بدخیم که سالانه افراد زیادی را در سراسر جهان به کام مرگ می‌کشد سرطان خون می باشد. این سرطان ممکن است هم در کودکان و هم در بزرگسالان رخ دهد. اما عوامل بروز سرطان خون چیست؟ و به چه علتی سرطان خون ایجاد می شود؟ برای یافتن پاسخ سوالات، ادامه مطلب مرکز درمان سرطان را دنبال کنید تا از علت بروز سرطان خون و انواع آن اطلاع یابید.

سرطان خون چگونه ایجاد می شود؟

سرطان خون بر اثر ورود سرطان به سلول‌های خونی به وجود می‌آید و به طور کلی بر اثر تکثیر سلول‌های سرطانی در خون و نا منظم شدن تعداد گلبول‌های خون و… شکل می‌گیرد. سلول های بنیادی موجود در مغز استخوان تشکیل شده از گلبول های قرمز و سفید و یا پلاکت ها هستند. هنگامی که فرد به سرطان خون مبتلا می شود، تولید سلول های خونی به هم می خورد و مغز استخوان فرد به طور غیرعادی شروع به تولید سلول های خونی می کند. این سلول‌هایی که این‌گونه تکثیر می‌شوند عادی و سالم نبوده و نمی‌توانند عملکردی درست داشته باشند.

زمانی که سلول های خونی تکثیر غیر عادی دارند، منجر به کاهش سلول های طبیعی و سالم می شوند. در نتیجه اکسیژن و مواد کافی به بافت‌ها و سلول‌های بدن نمی‌رسد و منجر به لخته شدن خون یا افزایش پلاکت‌ها در مسیر خون ‌رسانی می‌شود.

sara بازدید : 14 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

یکی از اولین مراحل درمان سرطان، پس از اینکه به شما گفته می شود یکی از نزدیکانتان مبتلا به سرطان است، داشتن آگاهی از این بیماری و نحوه برخورد با بیمار سرطانی است. این به شما کمک می کند روند بیماری را بفهمید و از آنچه در پیش است مطلع باشید. نکاتی که باید نزدیکان بیمار سرطانی در نظر داشته باشند را به ترتیب در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

در روند درمان بیماری سرطان چگونه با تأخیرهای پزشکی کنار بیاییم؟
در طول درمان سرطان چگونه با عدم اطمینان کنار بیاییم؟
چگونه با انتظار برای تشخیص سرطان کنار بیاییم؟
چگونه می توانیم خود را با نتیجه تشخیص تنظیم کنیم؟
چه چیزی باید درباره درمان بدانم؟
آیا ابزاری برای کمک به استقلال بیمار در حین و بعد از درمان وجود دارد؟
چه چیزی باید در مورد داروهای جدید درمان سرطان بدانیم؟
اگر بیمار از درمان سرطان امتناع ورزد چه باید کرد؟
با پایان دوره درمان سرطان چه اتفاقی می افتد؟
چه زمانی بیمار می تواند به فعالیت های عادی خود برگردد؟
اگر درمان متوقف نشود چه می شود؟
وقتی درمان سرطان دیگر جوابگو نیست چکار باید کرد؟

sara بازدید : 14 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

مری ساختاری لوله ایی شکل دارد که گلو را به معده متصل می کند. غذا از طریق مری از دهان به معده می رسد. هنگامی که سلول های سرطانی در ناحیه مری رشد کند، سرطان مری بروز می کند. سرطان مری به گونه ایی است که ابتدا در لایه بیرونی مری رشد و سپس به قسمت های دیگر مری راه پیدا می کند. این سلول های سرطانی حتی ممکن است در سایر اندام های بدن انسان گسترش یابد.

غذا و مایعات از دهان از طریق یک لوله عضلانی به نام مری عبور می کند . گاهی اوقات سلولهای مری به سرطان تبدیل می شوند . زمانی که سلول های مری بدون کنترل و دستور تبدیل می شوند سرطان مری نامیده می شود .

sara بازدید : 21 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سرطان به زبان ساده عبارتند از رشد بی رویه و کنترل نشده دسته ای از سلولها در بدن . هیچ کدام از بافت های بدن از این قاعده مستثنی نیست و این اتفاق می تواند در همه بافت های بدن ایجاد شود . برخی از سرطان ها بین بالغین و کودکان مشترک هستند . برخی از سرطان ها انحصارا در اطفال مشاهده می شود .

چه عواملی باعث سرطان در کودکان می شود؟

احتمال بروز سرطان در همه سنین وجو دارد و می تواند هر قسمتی از بدن انسان را درگیر کند. همانطور که می دانید سرطان با تغییرات ژنتیکی یک سلول پدید می آید. رشد این سلول ها به مرور زمان از کنترل خارج می شود. بسیاری از سرطان ها دارای تومور و یا توده های خوش خیم و بد خیم هستند. اگر به درمان این بیماری توجه نشود و سلول های سرطانی پیشرفت کنند ممکن است بیمار در معرض خطر مرگ قرار بگیرد.

سرطان در بزرگسالان اغلب دارای دلیل مشخصی است اما بروز این بیماری در کودکان اکثرا هیچ دلیل خاصی ندارند. در این خصوص تحقیقات زیادی انجام شده است؛ اما با توجه به بررسی ها و آزمایش های انجام شده محققان به این نتیجه رسیدند که تعداد کمی از سرطان ها به خاطر عوامل محیطی هستند.

sara بازدید : 32 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

پزشک ممکن است، سرطان خون را قبل از آن که علائمی از خود بروز دهد، با یک آزمایش خون معمولی تشخیص دهد. اما در صورتی که بیمار برخی از علائم سرطان خون را داشته باشد ممکن است پزشک تحت معاینات تشخیصی دیگر، به وجود سرطان خون پی ببرد. در ادامه مطلب سایت مرکز درمان سرطان، به مهم ترین علائم سرطان خون و درمان سرطان خون پرداخته خواهد شد.

sara بازدید : 19 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

ظهور توده در پستان یا سینه، یکی از علائم احتمالی سرطان پستان در خانم ها و آقایان است، اما سرطان پستان می تواند باعث بروز تغیرات زیادی در روی پوست و اطراف پستان گردد، در ادامه مطلب سایت درمان سرطان، به مهم ترین و شایع ترین علائمی که در سرطان سینه ایجاد می شود، خواهیم پرداخت.

هرچه سرطان پستان زود تر تشخیص داده شود، احتمال موفقیت در درمان بهتر خواهد بود، بنابراین مهم است که مرتبا سینه های خود را چک کنید.

sara بازدید : 16 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سرطان روده در بین افراد مسن بسیار شایع است ، یکی از مهم ترین عوامل مهم برای سرطان روده، رژیم غذایی و تغذیه بیماران سرطان روده می باشد و انتخاب یک رژیم غذایی خوب قبل از ابتلا به سرطان روده، در طول سرطان و پس از آن در وضعیت بهبود بیماری بسیار موثر است. در ادامه مطلب تغذیه مناسب برای بیماران سرطان روده و همچنین غذاها و خوراکی هایی معرفی می شود که باید افراد مبتلا به سرطان روده از آن پرهیز کنند.

علل ایجاد سرطان روده چیست؟
این نوع سرطان به احتمال زیاد در افراد مسن ایجاد می شود.
اما سبک زندگی نیز در ابتلا به سرطان روده موثر است.
عوامل ژنتیکی و سابقه خانوادگی نیز از عوامل ابتلا به سرطان روده است.

sara بازدید : 17 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

همانند بسیاری از سرطان ها، علت اصلی سرطان پروستات هنوز به طور قطعی مشخص نشده است، اما عواملی وجود دارند که با تاثیر بر سلول های پروستات، منجر به سرطان پروستات می شوند، از جمله، عوامل ژنتیکی و یا قار گرفتن در معرض سموم محیطی مانند مواد شیمیایی و یا اشعه.

سرطان پروستات ارثی است ؟

سرطان پروستات ، به دلیل تغییرات ایجاد شده در DNA سلول های طبیعی پروستات ایجاد می شود. DNA، ماده شیمیایی موجود در سلول هاست که مسئول ساخت ژن ها می باشد. ژن ها نیز عملکرد سلول ها را کنترل می کنند. در مواردی از قبیل سرطان، پزشکان به بررسی DNA والدین می پردازند، زیرا آن ها منبع اصلی  DNA ای هستند که به کودکان منتقل می شوند.تغییرات DNA می تواند به صورت ارثی، و یا به مرور زمان و در طول زندگی فرد ایجاد شود.

جهش و موتاسیون در DNA منجر به رشد غیر طبیعی و غیر قابل کنترل سلول های سرطانی در پروستات  می شود. سلول های سرطانی رشد می کنند و در نهایت تبدیل به تومور می شوند. در موارد شدید، این سرطان متاستاز می دهد و از محل اصلی و اولیه خود به سمت سایر سلول ها و بافت های بدن پخش می شود.

تعداد صفحات : 33

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 240
  • بازدید ماه : 832
  • بازدید سال : 2,513
  • بازدید کلی : 5,117