loading...
کلینیک سرطان ایران
sara بازدید : 19 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سرطان خون در واقع سرطان بافت مغز استخوان و سرطان سیستم لنفاوی می باشد که در بین مردم با این نام معروف شده است. این بیماری مانند هر بیماری دیگر علائم و نشانه های مختص به خود را دارد. اما برخی از علائم سرطان خون به آرامی و خیلی ظریف خود را نشان می دهند به همین سبب به آن ها علائم اولیه سرطان خون می گویند.

برای جلوگیری از پیشرفت و شدید شدن این بیماری حتما باید به علائم اولیه سرطان خون دقت داشت و در صورت مشاهده ی آن ها حتما به پزشک مراجعه کرد.

sara بازدید : 27 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سرطان مثانه ممکن است به دلیل علائم یا نشانه هایی که در فرد وجود دارد یا حتی به دلیل آزمایش هایی که شخص مبتلا به سرطان به دلیل دیگری انجام می دهد، پیدا شود. در صورت مشکوک بودن به سرطان مثانه، آزمایشاتی برای تأیید تشخیص مورد نیاز است و در صورت یافتن سرطان، آزمایشات بیشتری برای کمک به کشف میزان (مرحله) سرطان انجام خواهد شد. در ادامه این مقاله به بررسی روش های تشخیص سرطان مثانه خواهیم پرداخت.

sara بازدید : 18 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

مثانه عضوی تو خالی در لگن تحتانی است و دارای دیواره های عضلانی قابل انعطاف می باشد که می تواند برای نگه داشتن ادرار کشیده شده و با فشار دادن آن را از بدن خارج کند. ادرار مواد زائد مایعی است که توسط 2 کلیه ساخته می شود و سپس از طریق 2 لوله به نام حالب به مثانه منتقل می شود. هنگام ادرار کردن، عضلات مثانه منقبض می شوند و ادرار از طریق لوله ای به نام مجرای ادرار از مثانه خارج می شود. براساس موسسه ملی بهداشت، سالانه تقریباً 45000 مرد و 17،000 زن به این بیماری مبتلا می شوند. سلول های سرطان مثانه هر چه بیشتر رشد می کنند، می توانند تومور ایجاد کرده و با گذشت زمان به سایر قسمت های بدن گسترش پیدا کنند.

انواع سرطان مثانه

شروع و گسترش سرطان مثانه
سرطان مثانه تهاجمی و غیر تهاجمی
علائم سرطان مثانه چیست؟
چه عواملی باعث ایجاد سرطان مثانه می شود؟
چه کسانی در معرض خطر سرطان مثانه هستند؟
چگونه سرطان مثانه تشخیص داده می شود؟
چگونه سرطان مثانه درمان می شود؟
عوامل خطر سرطان مثانه قابل تغییر
عوامل خطر سرطان مثانه غیر قابل تغییر
انواع سرطان مثانه

سه نوع سرطان مثانه وجود دارد:

sara بازدید : 23 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

غده پروستات درمردان و با افزایش سن، بزرگ می شود. این اتفاق امری کاملا طبیعی است. بزرگ شدن غده پروستات که اصطلاحا هایپرپلازی خوشخیم پروستات نیز نامیده می شود، می تواند منجر به انسداد مجاری ادراری و مشکلات کلیه و یا مثانه شود.

علائم هایپرپلازی خوشخیم پروستات

شدت علائم هایپرپلازی خوشخیم پروستات به تدریج و به مرور زمان بیشتر می شود. اما برخی از علائم و نشانه های این سرطان عبارت است از:

افزایش حجم ادرار شبانه
دشواری در آغاز ادرار
جریان کم ادرار
قطره قطره آمدن ادرار
عدم تخلیه کامل مثانه

sara بازدید : 18 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سرطان با رشد و تقسیم غیر عادی سلول های بدن آغاز می شود. در برخی از سرطان ها، این رشد غیر طبیعی سلول ها به سایر بافت ها نیز پخش می شود. دراین مقاله ما به بررسی کامل سرطان و راه های درمانی آن می پردازیم.

اساس و پایه سرطان

سرطان تنها یک بیماری نیست. انواع گوناگونی سرطان وجود دارد. سرطان می تواند از ریه، سینه، کولون و یا حتی خون نیز شروع شود. اما هر یک از انواع آن، سرعت رشد و گسترش متفاوتی دارند.

هر یک از سلول های بدن، مسئولیت خاصی را بر عهده دارند. زمانی که رشد و تقسیم سلول ها از وضعیت عادی خارج می شود، قسمتی که دچار چنین اختلالی می شود، همان جایی است که سرطان از آن قسمت شروع می شود.

سلول های سرطانی می توانند به سایر قسمت های بدن نیز پخش شوند. برای مثال، سلول های سرطانی در ریه، می توانند به سمت استخوان ها بروند و در آن جا به رشد خود ادامه دهند. در چنین وضعیتی، فرد به سرطان ریه مبتلا شده است، نه سرطان استخوان .

سرعت رشد و گسترش برخی از سرطان ها بالا و برخی دیگر کند است. برخی از سرطان ها با جراحی درمان می شوند، اما برخی دیگر به روش های دارویی مانند شیمی درمانی بهتر پاسخ می دهند. وقتی فردی به سرطان مبتلا می شود، تشخیص نوع سرطان مهم ترین اقدامی است که باید از سوی پزشک صورت گیرد.

sara بازدید : 20 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

حنجره عضو تکلم دربدن فرد است، ودر ابتدای گردن با طول 5 سانتیمتروعرض 5 سانتیمتر قرار گرفته است. میان گلوی بالا  وراههای هوایی  پایین و روبروی دهانه  مری است.متشکل از غضروف ها وعضلاتی است که به آن سیب آدم گفته می شود که اعضای داخلی آن با غشاء مخاط پوشیده شده است که ریسمان آن دو رنگ است سفید که نشانه ای از تارهای صوتی شخص است.

حنجره به 3 قسمت تقسیم می شود:

ناحیه تارهای صوتی
بالای تارهای صوتی که متصل به گلو
زیر تارهای صوتی متصل به راههای تنفسی
وظیفه حنجره

نقش مهمی در قورت دادن، کلام، تنفس، سرفه ایفا می کند و دهانه ایست برای جلوگیری از غذا و آب به راههای تنفسی در هنگام قورت دادن ، تنفس و تکلم.

sara بازدید : 21 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

در سرطان مغز، سلول های سرطانی (سلول های خوش خیم) در بافت های مغزی رشد می کنند. سلول های سرطانی برعملکرد های مغزی از جمله، کنترل عضلات، حافظه و یا سایر فعالیت های طبیعی مغز تاثیر می گذارند.

سرطان مغز بیماری شایعی نیست و درصد کمی از افراد به این سرطان مبتلا می شوند.

این سرطان بر اساس ظاهر میکروسکوپی به انواع زیر طبقه بندی می شوند:

مرحله 1:

sara بازدید : 15 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

منطقه ‌ای که مقعد را به رکتوم متصل می کند کانال مقعدی نام دارد که در حدود 3 الی 4 سانتی متر طول دارد. سرطان مقعد یک نوع سرطان نادر است. این بیماری معمولا در سنین بالای پنجاه سال رخ می دهد.

علائم ابتلا به بیماری سرطان رکتال

علائم ابتلا به این بیماری تا حد زیادی شبیه مشکلات گوارشی یا بواسیر یا شقاق می باشد. دقت شود که این علائم بسیار نزدیک هم هستند، در صورت مشاهده هر کدام از علائم زیر بیمار باید فورا به پزشک مراجعه نماید:

• خونریزی از رکتوم یا مقعد :

این علامت اولین و شایع ترین علامت سرطان رکتال می باشد . معمولا خونریزی از رکتوم هنگام اجابت مزاج اتفاق می افتد یا خون (ممکن است بصورت رگه های خونی باشد) روی مدفوع قابل مشاهده است.

• ملاحظه توده ای سفت در کانال مقعدی:

ممکن است بیمار مبتلا به بیمار سرطان رکتال توده ای سفت در کانال مقعد خود ملاحظه نماید.

• درد :

درد در ناحیه مقعد واطراف آن می تواند از علائم ابتلا به بیماری سرطان رکتال باشد.

• خارش شدید :

خارش شدید ناحیه مقعد و اطراف آن نیز می تواند از علائم ابتلا به بیماری سرطان رکتال باشد.

• تغییرات در اجابت مزاج بیمار :

هر گونه تغییرات در اجابت مزاج از جمله یبوست یا اسهال یا تغییرات دیگر (تغییر رنگ مدفوع، بی اختیاری و…) از علامت ابتلا به بیماری سرطان رکتال می باشد.

• نفخ و درد شکمی

• کاهش وزن ناگهانی و بدون رژیم و فعالیت بدنی

• دل پیچه مزمن

• ترشح مقعدی : ترشح مواد چسبنده و مخاطی از کانال مقعدی می تواند از علائم ابتلا به بیماری سرطان رکتال باشد.
در برخی از افراد سرطان رکتال بدون هیچ گونه علامت ایجاد می شود، یا ممکن است علائم مذکور بصورت خفیف ظاهر شود لذا توصیه می شود در صورت ملاحظه هر گونه علامت که باعث ناراحتی می شود فورا به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

دلایل ابتلا به بیماری سرطان رکتال

تا کنون دلیل اصلی ابتلا به بیماری سرطان رکتال مشخص نشده است اما عواملی وجود دارد که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند که عبارتند از:

• رابطه جنسی :

رابطه جنسی مقعدی می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد، همچنین اشخاصی که شرکای جنسی متعددی دارند نیز بیشتر در معرض ابتلا به بیماری می باشند.

• افزایش سن :

همانطور که ذکر شد، اشخاص بالای 50 سال بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

• مصرف دخانیات :

در حقیقت مصرف دخانیات خطر ابتلا به هر نوع سرطان را افزایش می دهد، زیرا در سیگار و سایر دخانیات مواد سرطان زا وجود دارد که به سرعت در بدن منتشر شده و به سلول های بدن آسیب می رسانند.
• سابقه خانوادگی

sara بازدید : 14 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

در دستگاه گوار بدن بخش مهمی به نام روده بزرگ یا کولون نام دارد که دارای طولی به اندازه 6 متر می باشد که از انتهای معده تا مقعد امتداد دارد . این عضو نقش مهمی در جذب و هضم مواد غذایی دارد .در زمانی که تومور و سلول های سرطانی در روده بزرگ رشد کند سرطان روده یا کولون به وجود می آید . این نوع سرطان بیماری شایع در بین افراد می باشد و در ایالات متحده رتبه سوم را در بین سرطان ها دارد که باعث مرگ و میر بسیاری از افراد شده است. در ابتدا تومورهای خوش خیم یا پولیپ در روده بزرگ شروع به رشد می کنند که در طی زمان می تواند به سلول های سرطانی تبدیل شود.

علائم سرطان روده

بسیاری از افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ هیچ علائمی در مراحل اولیه بیماری ندارند. هنگامی که علائم ظاهر می شوند، به احتمال زیاد، با توجه به اندازه و مکان رشد سرطان در روده بزرگ متفاوت می باشد که شایع ترین علائم آن به شرح ذیل می باشد :

اسهال یا یبوست یا تغییر مداوم که ممکن است مدتی طول می کشد (بیش از چهار هفته)
خونریزی یا مشاهده خون در مدفوع
احساس درد و ناراحتی در ناحیه شکم
احساس عدم تخلیه کامل روده
احساس ضعف و خستگی
کاهش وزن به طور ناگهانی با دلایل نامشخص

چه زمانی به پزشک برای سرطان روده مراجعه شود؟

اگر متوجه علائم سرطان روده بزرگ مانند خون در مدفوع خود یا تغییرات مداوم در عادت های روده باشید، با پزشک متخصص مراجعه کنید.

در مورد زمان بروز سرطان کولون، با پزشک خود صحبت کنید. پزشک دستورالعمل ها به طور کلی توصیه میکند که یکی از انها غربالگری سرطان  روده یا کولون می باشد که معمولا  در سن 50 سالگی شروع شود. پزشک شما ممکن است غربالگری های مکرر یا پیشتر را توصیه کند اگر شما عوامل دیگر خطر مانند سابقه خانوادگی بیماری را داشته باشید.

علل سرطان روده

در اغلب موارد علت سرطان روده روشن نیست. پزشکان می دانند که سرطان روده بزرگ هنگامی رخ می دهد که سلول های سالم در روده بزرگ اختلالاتی را در طرح ژنتیکی خود DNA ایجاد می کنند.

1. سلول های سالم رشد می کنند و به صورت منظم تقسیم می شوند تا بدن عملکرد بدن به طور طبیعی حفظ شود. اما هنگامی که سلولDNA آسیب دیده و سرطانی شود، سلول ها همچنان شروع به تقسیم شدن می کنند  حتی زمانی که سلول های جدید مورد نیاز نیستنددر اثر تجمیع این سلول ها، تومور به وجود می آید.
با گذشت زمان، سلول های سرطانی می توانند رشد کنند تا بافت طبیعی بدن در نزدیکی آنها نفوذ کند. سلول های سرطانی می توانند به قسمت های دیگر بدن بدنبال رسوب کردن (متاستاز) منتشر شوند.جهش های ژن های ارثی از جمله عواملی است که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد.

2. جهش های ژن inheritedیکی دیگر از عواملی است که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد و از طریق خانواده ها منتقل می شوند. اما این ژن های ارثی تنها با درصد کوچکی از سرطان های روده بزرگ مرتبط هستند. جهش های ژنتیک که علت سرطان روده می باشد ،اجتناب ناپذیر است، اما آنها می توانند خطر ابتلای فرد به این بیماری را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

3.پولیپوز آدنوماتوز فامیلی (FAP). FAP یک اختلال نادر است که موجب می شود تا هزاران پولیپ را در پوشش کولون و رکتوم ایجاد کنید. در صورتی که افراد مبتلا به FAP درمان نشوند در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را دارند. این بیماری  قبل از 40 سالگی شایع می باشد .

تشخیص سرطان روده

تشخیص سرطان کولورکتال می تواند توسط sigmoidoscopy یا توسط کولونوسکوپی با تایید بیوپسی از بافت سرطانی انجام شود. FAP، HNPCC  و سندرم های سرطانی روده ای به ارث رسیده تر می توانند از طریق آزمایش ژنتیکی تشخیص داده شوند. اگر درباره تاریخ سرطان روده خانوادگی خود نگران هستید، با پزشک خود در این مورد صحبت کنید.

درمان سرطان روده

درمان سرطان کولورکتال بستگی به محل، اندازه و میزان گسترش سرطان و همچنین شرایط بیمار دارد. طی جراحی تومور از روده برداشته می شود.

ارتباط بین رژیم غذایی و افزایش خطر ابتلا به سرطان روده

مطالعات گروههای زیادی از مردم نشان دادند که یک رژیم معمولی غربی و افزایش خطر ابتلا به سرطان کولون ارتباط دارد. رژیم غذایی معمولی غربی دارای چربی زیاد و فیبر کم است.

هنگامی که مردم از مناطقی که رژیم غذایی معمولی کم چرب و فیبر بالا دارند به مناطقی که رژیم معمولی غربی رایج است، حرکت می کند، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در این افراد به طور قابل توجهی افزایش می یابدهنوز دلیل این موضوع روشن نیست ، اما محققان در حال بررسی بر وری موضوعی هستند که آیا یک رژیم غذایی با چربی کم و فیبر، بر میکروب هایی که در روده بزرگ زندگی می کنند یا بروز التهاب را ایجاد می کند، ممکن است به خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

عوامل خطر سرطان روده

عواملي كه ممكن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزايش دهند عبارتند از:

سن

افراد سالمند که بیشتر از 50 سال دارند بیشترین افرادی هستند که در معرض ابتلا به سرطان روده هستند. سرطان کولون ممکن است در افراد جوان رخ دهد، اما بسیار کمتر اتفاق می افتد.

نژاد

نژاد آفریقایی-آمریکایی. آمریکایی های آفریقایی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نسبت به افراد نژاد های دیگر دارند.
3.  سابقه بیماری سرطان کولورکتال یا پولیپ ها

اگر قبلا سرطان کولون یا پولیپ های آدنوماتوز داشته اید، در آینده خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهید.

شرایط روده ی التهابی بیماری های التهابی مزمن کولون، مانند کولیت زخمی و بیماری کرون، می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش دهد.
سندرم های ارثی که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهند.این سندرم ها عبارتند از پلیپوز آدنوماتوس فامیلی و سرطان کولورکتال غیر پلیپسی ارثی که همچنین به عنوان سندرم لینچ شناخته می شود.
سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ. اگر والدین، خواهر و برادر یا کودک مبتلا به این بیماری هستند بیشتر به سرطان روده مبتلا می شویداگر بیش از یک عضو خانواده دارای سرطان روده بزرگ یا سرطان رکتوم باشد، این خطر شما بیشتر است.
مواد غذایی کم فیبر و چربی بالا. سرطان کولون و سرطان رکتوم ممکن است با یک رژیم کم فیبر و با چربی زیاد و کالری همراه باشد. تحقیقات در این زمینه نتایج متفاوتی داشته است. بعضی از مطالعات خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در افرادی که رژیم غذایی با گوشت قرمز و گوشت فرآوری دارند، وجود دارد.

 

sara بازدید : 9 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

سرطان پروستات (Prostate cancer) که نام دیگر آن چانگار پروستات است، در ناحیه پروستات که غده ای در ناحیه تناسلی مردان است رخ می دهد. پروستات یک غده کوچک در ناحیه تناسلی مردان است که مسئول تولید مایه منی و تغذیه و انتقال اسپرم است.این سرطان همچون سرطان پستان در زنان، از شایع ترین انواع سرطان در بین مردان است. سرطان  معمولا به آرامی رشد کرده و در ابتدا فقط در قسمت پروستات محدود می شود، اما در برخی از افراد این سرطان حالت تهاجمی دارد و ممکن است از قسمت پروستات به نواحی دیگر پیش روی کند.اگر سرطان پروستات در اوایل بیماری تشخیص داده شود شانس بیشتری برای درمان آن وجود دارد.

علائم سرطان پروستات

این سرطان در مردان، ممکن است در مراحل اولیه بدون هیچ علائمی باشد. اما در مراحل پیشرفته تر نشانه های زیر ممکن است بروز دهد:

مشکل در ادرار کردن
خون در ادرار
خون در مایع منی
درد در ناحیه لگن و کمر
اختلال در نعوظ
کاهش اشتها و کاهش وزن به طور جدی
درد در هنگام انزال
تکرر ادرار

زمان مراجعه به پزشک

در صورتی که یک یا چند مورد از ناراحتی ها و علائم بالا را داشتید بهتر است که سریعا به پزشک مراجعه کنید.

علل بروز سرطان پروستات

به طور کلی دلیل اصلی بروز سرطان پروستات ، کشف نشده است. اما در پی یافته های پزشکان و متخصصین، سرطان پروستات زمانی شروع می شود که رشد برخی از سلول های پروستات به طور غیرطبیعی پیش می رود. جهش در DNA سلول های غیر طبیعی، سبب رشد و تقسیم سریع آن ها نسبت به سلول های طبیعی می شود. زمانی که سلول ها به رشد نهایی می رسند، رشد آن ها متوقف می شود ولی این موضوع در رابطه با سلول هال غیرطبیعی صدق نمی کند.

سلول ها ی غیرطبیعی بعد از رشد نهایی خود، متوقف نمی شوند و آنقدر به رشد و تقسیم ادامه می دهند که سبب آسیب رسیدن به سلول های طبیعی می شوند. با تجمع سلول های غیر طبیعی تومور سرطانی به وجود می آید که این تومور شروع به حمله به بافت های بدن می کند.

عوامل موثر بر سرطان پروستات

در حالت کلی برخی از عوامل سبب پیدایش سرطان پروستات می شوند:

سن

افزایش سن در مردان، خطر ابتلا آن ها به این سرطان  را افزایش می دهد.

نژاد

بر اساس آمار، مردانی که دارای رنگ پوست سیاه و تیره هستند بیشتر از مردان سفید پوست در معرض ابتلا به این سرطان بوده و به احتمال زیاد سرطان در این افراد حالت تهاجمی خواهد داشت.

سابقه خانوادگی

اگر مردان خانواده شما، مبتلا به سرطان پروستات بودند، خطر ابتلای شما به این سرطان افزایش می یابد.

وزن

اضافه وزن و چاقی در مردان خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد، همچنین درمان سرطان پروستات در مردانی که دچار چاقی هستند به مراتب مشکل تر از افراد عادی است.

عوارض جانبی سرطان پروستات

عوارض جانبی سرطان پروستات و درمان آن ها عبارتند از:

پیشرفت و متاستاز سرطان

سرطان پروستات می تواند به ارگان های مجاور مانند مثانه و غدد لنفاوی گسترش یابد، همچنین از طریق جریان خون و غدد لنفاوی به استخوان ها و اندام های دیگر پیش روی می کند.

این سرطان  بعد از رسیدن به استخوان ها سبب بروز درد و شکستگی دراستخوان ها می شود. با گسترش یافتن این سرطان  به دیگر اندام ها امکان پیشگیری و کنترل بیماری وجود دارد، ولی در این مرحله از بیماری امکان درمان کامل آن به طور چشمگیری کاهش می یابد.

بی اختیاری در ادرار

روش های درمانی سرطان پروستات ممکن است باعث بی اختیاری ادرار شود، درمان بی اختیاری ادرار به احتمال زیاد در طول زمان بهبود می یابد، گزینه های درمان بی اختیاری ادرار شامل مصرف دارو و جراحی است.

اختلال در نعوظ

در پی بروز سرطان و درمان آن، ممکن است مردان دچار اختلال نعوظ شوند. روش های درمان اختلال نعوظ شامل مصرف دارو، هورمون درمانی و جراحی می باشد.

پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات

شما با رعایت موارد زیر می توانید خطر ابتلا به سرطان پروستات را به حداقل برسانید:

رژیم غذایی

با انتخاب یک رژِیم غذایی مناسب وسالم که شامل میوه و سبزیجات است می توانید به بهبود سلامت جسمی خود کمک کرده و بدن خود را از خطر بیماری های مختلف در امان نگه دارید. میوه ها وسبزیجات دارای ویتامین ها و مواد مغذی گوناگونی هستند که می توانند سبب سلامتی شما شوند. از مصرف غذاهای چرب اجتناب کنید.

ورزش

با انجام حرکات ورزشی به طور مرتب و مداوم در طول روزهای هفته، می توانید وزن بدن خود را کنترل کنید. ورزش سلامت کلی بدن شما را بهبود می بخشد، طبق آمار و شواهد مردانی که ورزش نمی کنند سطح PSA بالاتری نسبت به مردان ورزشکار دارند. خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان ورزشکار به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

حفظ وزن مناسب

اگر شما در حال حاضر دارای وزن مناسب هستید، با انجام ورزش و رژیم غذایی مناسب در حفظ وزن بدن خود تلاش کنید. برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم می توانید از دکتر تغذیه با تجربه کمک بگیرید.

شما می توانید برای در امان ماندن از خطر ابتلا به این سرطان ،  تحت نظر پزشک قرار بگیرید. در مواردی که ممکن است مردان در معرض خطر ابتلا به این سرطان باشند ممکن است تحت درمان دارویی توسط پزشک معالج خود قرار بگیرند.

درمان سرطان پروستات

روش درمانی سرطان پروستات بستگی به رشد سرطان در بدن و سلامت عمومی مردان دارد. در مواردی که سرطان در مراحل اولیه است می توان با تجویز دارو از پیشرفت سرطان جلوگیری و آن را درمان کرد.

در مواردی که سرطان پیشرفت کرده باشد مراحل درمانی زیر نیاز است:

رادیوتراپی
هورمون درمانی
جراحی برای برداشتن غده پروستات
منجمد کردن بافت پروستات
شیمی درمانی

هر کدام از روش های درمانی فوق، فواید و عوارض جانبی مختص به خود را دارد که با توجه به شرایط جسمانی و سرعت رشد سرطان در بدن شما، به تشخیص پزشک معالج شما روش درمانی انتخاب می شود.

 

تعداد صفحات : 33

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 655
  • بازدید ماه : 655
  • بازدید سال : 3,248
  • بازدید کلی : 5,852