loading...
کلینیک سرطان ایران
sara بازدید : 17 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

سرطان حنجره زمانی اتفاق می افتد که سلول های سرطانی در بافت حنجره و یا جعبه صدا تشکیل می شوند.

سرطان حنجره، شایع ترین نوع سرطان های سر و گردن است که هر ساله بسیاری از افراد را درگیر می کند. آقایان چهار برابر بیشتر از خانم ها در معرض ابتلا به این سرطان خواهند بود.

علائم و نشانه های سرطان حنجره

ممکن است فرد مبتلا با گرفتگی گلو و یا سرفه ای که برطرف نمی شود، روبرو شود. ممکن است متوجه علائمی از قبیل گوش درد، مشکلات بلع و یا وجود توده در گردن و یا گلو شوید. در برخی افراد، صدا خشن و کلفت خواهد شد.
توصیه می شود در صورت مشاهده علائم گفته شده، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. ممکن است شما مبتلا به سرطان حنجره و یا دیگر شرایط پزشکی با علائم مشابه باشید.

sara بازدید : 14 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

مصرف نوشیدنی های قندی در سراسر دنیا و از سال 1990 تا 2016، در حدود چهل درصد افزایش داشته است. تاثیر نوشیدنی های قندی بر سلامت کاردیومتابولیک به خوبی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت است.

عوارض مصرف نوشیدنی های قندی

این نوشیدنی ها با افزایش خطر افزایش وزن و چاقی، دیابت نوع دو، بالا رفتن فشار خون و با مرگ و میر ناشی از بیماری کاردیومتابولیک در ارتباط هستند.
در سال 2020، مرگ و میر سالانه ناشی از دیابت و بیماری کاردیومتابولیک مورد بررسی قرار گرفت، حدود 178000 از این آمار، با مصرف نوشیدنی های قندی در ارتباط بودند. مصرف این قبیل نوشیدنی ها، یکی ازَ عوامل موثر در بروز مرگ و میر بود.

نوشیدنی های غیر الکلی حاوی شیرین کننده های مصنوعی، می توانند جایگزین سالم تری باشند، اما با این حال، احتمال بروز فشار خون بالا، چاقی و دیابت نوع دو را افزایش می دهند.

sara بازدید : 24 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

ورزش، مهم ترین بخش درمان سرطان است. تحقیقات نشان می دهند که انجام آن به طور مداوم می تواند به بهبود سلامت فیزیکی و ذهنی در هر مرحله ای از درمان کمک کند.
حتی اگر قبل از تشخیص سرطان، فعالیت بدنی نداشته اید، برنامه ورزشی با توجه به نیازهای شما می تواند ایمنی و موفقیت بیشتری را برای تان به همراه داشته باشد.

مزایای ورزش کردنَ

دنبال کردن برنامه تمرینی مناسب در طول درمان و بعد از آن می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

کاهش احتمال بروز عوارض فیزیکی مانند خستگی، آسیب های عصبی، لنف ادم، پوکی استخوان و تهوع
کاهش احتمال بروز افسردگی و اضطراب
فعال و مستقل نگه داشتن شما
بهبود وضعیت تعادل به منظور کاهش آسیب های ناشی از زمین خوردن
پیشگیری از تحلیل رفتن استخوان و حفظ استحکام آن ها
پیشگیری از افزایش وزن و چاقی، که خود عاملی است که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
بهبود خواب
کاهش مدت زمان بستری بودن در بیمارستان
اثربخشی بیشتر درمان و تخریب سلول های سرطانی
بالا رفتن شانس زنده ماندن در برخی سرطان های خاص مانند سرطان پستان و سرطان کولورکتال
کاهش احتمال بروز دیگر سرطان ها
پیشگیری از بروز دیگر بیماری های مزمن مانند مشکلات قلبی و دیابت
بهبود کیفیت زندگی

sara بازدید : 16 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

در کشور انگلیس از هر هشت زن یک زن در طول عمر خود به سرطان سینه مبتلا می شود. در کل سرطان سینه سرطان شایعی در بین زنان است. اگر سرطان سینه به موقع تشخیص داده شود ، درمان موفقیت آمیزتر است و احتمال بهبودی وجود دارد.

غربالگری پستان با هدف کشف سرطان های پستان در مراحل اولیه انجام می شود. در آن از آزمایش اشعه ایکس به نام ماموگرافی استفاده می شود که می تواند سرطان ها را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

 

اما برخی از خطرات غربالگری سرطان پستان وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

با افزایش احتمال ابتلا به سرطان پستان با افزایش سن ، تمام زنان از ۵۰ تا ۷۱ سالگی نیاز است که برای غربالگری سرطان پستان اقدام کنند و فواصل زمانی هر سه سال باشد.

در این بین، اگر نگران علائم سرطان پستان هستید ، مانند توده یا بافت ضخیم شده در پستان، یا متوجه می شوید که سینه های شما مورد غیر طبیعی دارد یا احساس آن متفاوت است ، منتظر تست غربالگری بعدی نمانید و به یک فوق تخصص سینه مراجعه داشته باشید تا آزمایشات تشخیصی و غربالگری صورت گیرد.

 

sara بازدید : 24 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

پزشک باید و نبایدهای غذایی را به بیماران توصیه می کند. ممکن است از بیمار خواسته شود تحت نظر متخصص تغذیه باشد.

آن چه که اهمیت دارد این است که بیمار نباید در طول درمان رادیوتراپی رژیم بگیرد، چرا که نباید کاهش وزن داشته باشد. طرح درمان رادیوتراپی با توجه به جثه و فرم بیمار در نظر گرفته می شود. اگر تغییرات وزن زیاد باشد، طرح درمان باید مجدد باید تغییر کند.

sara بازدید : 10 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

 

به گفته دکتر نیها وپیوالا، متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی دانشگاه پنسیلوانیای فیلادلفیا، در ابتدا، تحقیق جالبی که برای بررسی اثر انجام یوگا در کاهش عوارض جانبی درمان سرطان پروستات طراحی شده بود، با تردیدهای فراوانی همراه بود. یکی از نگرانی‌های محققان عدم مشارکت بیماران در این بررسی بود. قبلاً یوگا به عنوان گزینه‌ایی برای کاهش عوارض جانبی، در بیماران مبتلا به سرطان پستان مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته بود، ولی هیچگاه اثر آن در سرطان پروستات بررسی نشده  بود. به گفته دکتر وپیوالا، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه مردان در 

sara بازدید : 18 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

امروزه هنوز غربالگری ملی برای تشخیص سرطان پستان در کشوری مانند ایران وجود ندارد. در حالیکه در بسیاری از کشورهای جهان مثل انگلستان، تمام خانم هایی که بالای 50 سال سن دارند، هر سه سال یک بار غربالگری می شوند و به همین دلیل آمار مرگ ومیر ناشی از سرطان پستان به خاطر تشخیص زودهنگام سرطان به شدت کاهش پیدا کرده است.

اما علاوه بر سونوگرافی و ماموگرافی، خود افراد با معاینات مرتب و شخصی خود، می توانند توده هایی را در پستان پیدا کرده و از ابتلا به سرطان پستان جلوگیری کنند.

در حالت عادی و نرمال نیازی به مراجعه به پزشک نیست. اما اگر مواردی چون درد، ترشح و یا توده مشاهده شود، باید به پزشک مراجعه گردد.

sara بازدید : 14 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

سرطان پستان شایع ترین سرطان زنان در تمام دنیاست وهمچنین دومین سرطان شایع در کل دنیا می باشد. جالب است بدانید میزان مرگ و میر به دنبال سرطان پستان در کشورهای در حال توسعه کمی رو به افزایش است، اما میزان شیوع آن از کشورهای توسعه یافته کمتراست، اما علت چیست؟ چگونه می توان از ابتلا به سرطان پستان جلوگیری کرد؟ در ادامه مطلب دکتر فتانه ضیائی درباره اپیدمیولوژی سرطان پستان و میزان شیوع آن توضیح داده اند.

sara بازدید : 13 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

همانطور که می دانیم از راه های تکمیلی برای درمان سرطان پستان، شیمی درمانی است. اما شیمی درمانی چه عوارضی دارد؟ همه ی افرادی که مبتلا به سرطان پستان هستند، باید شیمی درمانی انجام دهند؟ در ادامه مطلب دکتر فتانه ضیائی، جراح پستان نکات مهمی را درباره شیمی درمانی بع داز سرطان پستان بیان کرده اند.

sara بازدید : 15 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان ها در میان زنان و جمعیتی از مردان است که آمار بسیاری را سالیانه در جهان به خود اختصاص می دهد. با توجه به ریسک بالای این بیماری و میزان مرگ و میر ناشی از آن، شناخت روش های پیشگیری از سرطان پستان می تواند بسیار موثر واقع شود.

روش های پیشگیری از سرطان پستان

برای پیشگیری از سرطان پستان، روش های زیر را در نظر داشته باشید:

تعداد صفحات : 33

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 654
  • بازدید ماه : 654
  • بازدید سال : 3,247
  • بازدید کلی : 5,851