loading...
کلینیک سرطان ایران
sara بازدید : 19 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

سرطان سینه

سرطان سینه می تواند به بیرون از ناحیه سینه ها گسترش یابد و تا غدد لنفاوی و رگ های خونی گسترده شود. زمانی که سرطان سینه به دیگر بخش های بدن گسترش می یابد. در این شرایط متاستاز رخ می دهد. شایع ترین انواع سرطان سینه در زیر آمده است:

کارسینومای مجرایی مهاجم – سلول های سرطانی در بیرون از مجراهای سینه رشد می کنند و به دیگر بخش های سینه می رسند. سلول های سرطان سینه مهاجم می توانند گسترده شوند و یا متاستاز رخ دهد و به دیگر بخش های سینه گسترش یابند.
کارسینومای لوبولار مهاجم – سلول های سرطانی که از لوبول ها گسترش و به بافت های مجاور سینه گسترش می یابند. این سلول های سرطانی مهاجم می توانند به دیگر بخش های بدن گسترش یابند.

انواع سرطان سینه وجود دارد که در موارد نادری رخ می دهند. کارسینومای مجرایی نوعی بیماری سینه است که منجر به سرطان سینه می شود. سلول های سرطانی تنها در مجراهای سینه رخ می دهند و به دیگر بخش های سینه گسترش نمی یابند.

شروع سرطان بدخیم سینه

یکی از شایع ترین علامت ها که افرشاد به محض مواجهه با آن به بهترین فوق تخصص سینه مراجعه می‌کنند لمس توده در بافت سینه است. معمولا این توده ها با درد همراه نیستند و اشکالی نامنظم دارند.

درجه بندی سرطان سینه

سرطان سینه شامل چندین مرحله بوده که این لول بندی به سایز تومور بدخیم، میزان پیشرفت سلول های غیر طبیعی، میزان سرایت به سایر نواحی بدن و … بستگی دارد.

مرحله یک: در این مرحله سلول های گوناگونی در کانال های سینه شروع به رشد کرده که برای بررسی بیشتر نیازمند آزمایشات می‌باشد.
مرحله دو: در این مرحله اندازه تومور کمتر از ۲ سانتی متر است و به اندازه ای کم در غدد لنفاوی سینه رویت می‌شود.
مرحله سه: در این مرحله سلول های غیر طبیعی پیشرفت زیادی داشته و اندازه ای حدود ۲ تا ۵ سانتی متر را به خود اختصاص داده اند.
مرحله چهار: این مرحله شامل سه بخش است. بخش اول : حدود ۴ الی ۹ غده لنفاوی درگیر سلول سرطانی شده باشد. بخش دو: نواحی اطراف سینه درگیر سلول های مخرب سرطانی و همچنین بافت سینه دچار تورم شده است. در این بخش غدد لنفاوی خیلی بیشتر از ۹ عدد غده را درگیر کرده است. بخش سه: در این بخش اندازه تومور متغیر است.
مرحله پنج: در مرحله متاستاتیک اندازه تومور متغیر بوده و ممکن است حتی اندام هایی نظیر ریه یا استخوان را نیز درگیر کرده باشد.

https://yi.vintage-celebrity.com/7714060-truth-in-life-everything-you-need-to-know-about-cancer

علائم سرطان سینه

افراد معمولا علائم مختلفی از سرطان سینه را تجربه می کنند. برخی افراد هیچ نشانه و علائمی را تجربه نمی کنند. برخی از نشانه های خطرناک سرطان سینه به شرح زیر است:

توده جدید در سینه یا زیر بغل
ضخیم شدن یا متورم شدن بخش های مختلف سینه
حساسیت و بافت ناصاف سینه
قرمزی یا فلسی شدن پوست نوک سینه یا خود سینه
تو رفتگی و درد در ناحیه نوک سینه ها
ترشح از سینه (به جز شیر ) مانند خون
هرگونه تغییری در سایز یا شکل سینه
درد در نواحی مختلف سینه

به خاطر داشته باشید که این علائم می توانند با علائم برخی بیماری های سینه مشترک باشند. بنابراین در صورتی که این علائم را مشاهده کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید. نیازی به نگرانی نیست و تنها با مراجعه به دکتر و انجام معاینات لازم و در صورت نیاز انجام آزمایشات تصویربرداری و نمونه برداری می توان تشخیص قطعی را انجام داد.

آیا سرطان سینه کشنده است؟

این سوالی است که ذهن خیلی از افراد مبتلا به کنسر سینه را مختل می‌کند. سرعت پیشرفت تکثیر سلول های غیر طبیعی در بیماری سرطان سینه، بسیار بالا بوده و سریعا سایر قسمت های بدن نظیر غدد ناحیه زیر بغل و نواحی دیگری را نیز درگیر می‌کند.

طبق تحقیقات این بیماری از شایع ترین نوع سرطان میان خانم ها می‌باشد که حدودا از هر ۲۰ نفر، ۱ نفر را به مرگ خواهد کشاند. یکی از موارد مهم در جلوگیری از خطر مرگ، این است که با مشاهده هرگونه علامتی به بهترین دکتر فوق تخصص پستان مراجعه نمایید تا بررسی های لازم هر چه زودتر صورت گرفته و تا زمانی که بیماری در مراحل اولیه است درمان آغاز شود.

تشخیص سرطان با چه روش هایی است؟

سی تی اسکن: نوعی تصویربرداری است که با استفاده از اشعه ایکس انجام می‌شود.

ام آر ای: این نوع تصویر برداری با امواج رادیویی برای بدن فرد مشکوک به سرطان انجام می‌شود.

اولتراسوند: تصویر برداری با استفاده از امواج صوتی می‌باشد.

اسکن استخوانی: نوعی تست رادیو اکتیوی می‌باشد که نواحی مبتلا به سلول سرطانی را کاملا مشخص می‌سازد.

سینه طبیعی به چه صورت است؟

ممکن است موردی که برای یک فرد نرمال باشد برای فرد دیگر خطرناک باشد. بنابراین صرف به اینکه دو نفر مشکل مشابهی دارند نمی توان گفت که هر دو مشکل یکسانی دارند. بسیاری از زنان احساس می کنند که سینه های آن ها حالتی ناصاف دارد. حالتی که سینه ها پیدا می کنند می تواند تحت تاثیر دوران قاعدگی، بارداری و زایمان یا کاهش و افزایش وزن و مصرف برخی داروها قرار گیرد. سینه ها با افزایش سن تغییر می کنند. می توانید درباره تغییرات سینه ها اطلاعات خود را بالا ببرید.

https://www.sohu.com/a/257374695_360323

توده در سینه به چه معناست؟

شرایط مختلفی می توانند باعث بروز توده و برامدگی در سینه ها شوند. ولی در اکثر موارد توده در سینه به دلیل بیماری به وجود می آید. مهم ترین دلیل ایجاد تومور در سینه، سینه های فیبروکیستیک و کیست سینه است. سینه های فیبروکیستیک نوعی بیماری خوش خیم است که می تواند باعث ایجاد توده هایی در سینه، حساسیت سینه ها و زخم در سینه ها شود. کیست ها در سینه کوچک هستند و از مایع پر شده اند.

بعد از پیدایش سرطان سینه باید چکار کنیم؟

توجه داشته باشید که سلول هایی که بدخیم و سرطانی هستند از نظر تهاجم سرعت بسیار بالایی دارند و تا شما سرگرم ناراحتی برای ابتلا به سرطان خود هستید، این بیماری بسیاری از اعضای بدن شما را درگیر خود کرده است. بنابراین به محض مشاهده هرگونه علائم ذکر شده و مشکوک در ناحیه سینه خود بدنبال بهترین دکتر فوق تخصص پستان باشید و برای معالجه خود برگزینید.

سرطان بیشتر چه ناحیه ای از سینه را درگیر می‌کند؟

سرطان سینه ممکن است در هر ناحیه از سینه رخ دهد اما معمولا در قسمت های فوقانی سینه مشاهده می‌شود.

چقدر طول می‌کشد تا سرطان به طور کامل در سینه ایجاد شود؟

در حقیقت سرطان سینه طی هر تقسیم برای رش و تکثیر دو ماه زمان لازم دارد بنابراین زمانی که فردی یک توده را با لمس سینه خود تشخیص می‌دهد به این معناست که حدود دو سال است که بیماری در بدن وی وجود داشته است.

درمان سرطان سینه

سرطان سینه در گذشته به معنای از دست دادن سینه ها بود. ولی امروزه با بهره گیری از تکنیک های جدیدی می توان بخشی از بافت سینه را حفظ کرد و بعد از آن با انجام جراحی بازسازی سینه، شکل جدیدی برای سینه ها به وجود آورد.

امروزه برای درمان کنسر سینه راه های زیادی را بکار می‌گیرندو پیشرفت زیادی در این زمینه انجام شده است. اغلب برای درمان این نوع سرطان از روش جراحی تخلیه سینه نیز استفاده می‌کنند زیرا همانطور که ذکر شد بسیار سریع تکثیر کرده و پیشرفت می‌یابد.

رادیوتراپی:

معمولا از این روش بعد از بکارگیری سایر درمان ها برای از بین بردن احتمالات بازگشت سلول های سرطانی استفاده می‌شود.

شیمی درمانی:

یکی از موثرترین روش های درمانی است و به دو حالت قبل جراحی و یا بعد جراحی بکار گرفته می‌شود.

شیمی درمانی قبل از جراحی سبب شده تا اندازه تومور بافت سینه کاهش یابد و سلول های بدخیم از بین برود و از این روش بعد از جراحی، برای اطمینان بیشتر از حذف سلول های سرطانی استفاده می‌کنند.

عمر کوتاه با سرطان سینه؟

سرطان های بدخیم بسیار سریع تکثیر یافته و سیستم ایمنی فرد را کاهش می‌دهند. اما جالب است بدانید سرطان سینه در دسته کنسر هایی قرار دارد که بقا نسبتا بالایی دارد. برای مثال اگر فردی به سرطان معده مبتلا شود با تاخیر در درمان احتمال زنده ماندن بیش از ۵ سال وجود ندارد اما در سرطان پستان اینگونه نمی‌باشد و از هر ده نفری که دچار این بیماری هستند و دیر اقدام به درمان کرده اند سال ها احتمال زنده ماندن دارند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 110
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 120
  • باردید دیروز : 48
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 168
  • بازدید ماه : 168
  • بازدید سال : 2,761
  • بازدید کلی : 5,365