loading...
کلینیک سرطان ایران
sara بازدید : 15 شنبه 18 دی 1400 نظرات (0)

چگونه یک مرکز درمان سرطان پیدا کنیم؟

برخی افراد ابتدا یک آنکولوژیست (پزشک معالج سرطان) پیدا می کنند. سپس تصمیم خود را مبنی بر اینکه پزشک کجا کار می کند، اتخاذ می نمایند.
برخی افراد ابتدا مرکزی را پیدا می کنند که نوع سرطان آنها را معالجه می نماید. سپس، پزشکی را در آن مرکز پیدا می کنند تا تحت نظر او درمان شوند.
نوع بیمه درمانی شما نیز می تواند بر تصمیم شما تأثیر بگذارد. شاید لازم باشد مراکزی را انتخاب کنید که بیمه شما را تحت پوشش قرار می دهند.

اگر گزینه های مختلفی برای انتخاب دارید، می توانید با پزشک خود مشورت نمایید. همچنین، می توانید با سایر افراد مبتلا به سرطان مشورت کنید و از تجربیات آنها با مراکز درمانی خاص مطلع شوید.

تصمیم گیری در مورد انتخاب مرکز درمان سرطان

قبل از انتخاب مرکز درمان سرطان موارد زیر را در نظر بگیرید:
این مرکز در زمینه درمان نوع سرطان شما چقدر تجربه دارد و چه تأثیری روی درمان ها داشته است؟
چقدر به خانه یا محل کار شما نزدیک است؟
چه خدمات پشتیبانی ارائه می دهد؟ آیا به مددکاران اجتماعی؛ متخصصان رژیم غذایی و ... دسترسی خواهید داشت؟
آیا این مرکز آزمایش های بالینی را انجام می دهد؟
اگر این مرکز دور از شهر و خانه شماست، آیا مکانی برای ماندن شما فراهم می نماید؟

به محض اینکه مرکز درمان مناسب را یافتید، باید ببینید آیا مراقبت های پزشکی را به صورت سرپایی دریافت می کنید یا باید بستری شوید. درمان سرپایی نیاز به بستری شدن ندارد و می تواند در بیمارستان، درمانگاه یا مطب پزشک انجام شود.

مراکز درمان سرطان چه خدماتی ارائه می دهند؟

همه چیز بسته به نوع سرطان دارد. اینکه چه روش های درمانی برای یک بیمار سرطانی باید به کار گرفته شود، ملزم به تشخیص سرطان و نوع آن می باشد. قطعاً هر مرکز درمانی تعدادی یا کلیه خدمات مرتبط با تشخیص و درمان سرطان را ارائه می دهد. پیش از این نیز در مورد راههای تشخیص سرطان و راههای درمان سرطان مطالبی را ارائه نمودیم. قبل از اینکه سراغ راههای درمان سرطان و خدماتی که مراکز درمانی در این راستا ارائه می دهند برویم، بایستی بدانیم روش های تشخیص سرطان چیست و چگونه انجام می شود و مراکز درمانی چه خدماتی در این زمینه به بیماران خود ارائه می دهند.

 https://www.anadolumedicalcenter.bg/medical-speciality/oncology-center/

خدمات ارائه شده توسط مراکز درمان سرطان در راستای تشخیص سرطان

 

در مطلب مرتبط با تشخیص سرطان خواندیم که روشهای تشخیص سرطان شامل مواردی مانند تست های آزمایشگاهی، عکس برداری تشخیصی، آندوسکوپی و آزمایش های ژنتیک می باشند. انتظار می رود کلیه این روش ها در مراکز درمانی سرطان انجام شود.

در تست های آزمایشگاهی، خون یا ادرار بیمار مورد آزمایش قرار گرفته تا به لحاظ قند خون، آنزیم ها، هورمون ها، چربی ها و پروتئین ها تست و بررسی شوند. به غیر از آزمایش خون و ادرار، آزمایش CBC یا شمارش سلول های خونی و تست تومور مارکرها از جمله مواردی هستند که مورد آزمایش قرار می گیرند.

در رادیولوژی یا عکس برداری، تصاویری از اندام ها و ارگان های بدن گرفته می شود تا تومورها و سایر ناهنجاری ها تشخیص داده شود.

در روش آندوسکوپی، از یک لوله کوچک انعطاف پذیر استفاده می شود که در انتهای آن، یک لامپ و یک دوربین فیلم برداری کوچک قرار دارد. از این لوله برای مشاهده بخش هایی مانند مری، معده، اثنی عشر، روده بزرگ یا سایر اندام ها استفاده می شود. همچنین، می توان از آن برای نمونه برداری از بدن به منظور آزمایش استفاده کرد. چندین نوع آندوسکوپی وجود دارد که بسته به اینکه کدام قسمت بدنتان درگیر شده باشد، روش مناسب جهت تشخیص سرطان به کار برده می شود.

مثلاً سیستوسکوپی مربوط به مثانه و مجرای خروج ادرار می باشد. کولونوسکوپی طول روده بزرگ را مورد بازبینی قرار می دهد. ERCP، به تشخیص و درمان مشکلات موجود در کبد، کیسه صفرا، مجاری صفراوی و پانکراس کمک می کند. EDG یا آندوسکوپی فوقانی، به پزشک اجازه می دهد تا داخل مری، معده و اثنی عشر را معاینه نماید. سیگموئیدوسکوپی، برای معاینه یک سوم پایین روده بزرگ کاربردی است و در شناسایی دلایل اسهال، درد شکم، یبوست و ... مفید است.

برونکوسکوپی روشی است که به پزشک اجازه می دهد داخل ریه ها، از جمله برونش ها را بررسی نماید و لارنگوسکوپی، روشی جهت بررسی وضعیت حنجره و تارهای صوتی می باشد.

خدمات ارائه شده توسط مراکز درمان سرطان در راستای درمان سرطان

هدف از درمان سرطان، رسیدن به شرایطی در بیماری است که بیمار یک طول عمر عادی داشته باشید. درمان سرطان از روش هایی مانند جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی، داروها و سایر روش های درمانی انجام می گیرد. بسته به نوع سرطان، ممکن است درمان میسر باشد یا نباشد. حتی ممکن است لازم باشد یک یا چند روش درمانی برای درمان به کار گرفته شود.

روش جراحی در درمان سرطان، یکی از قدیمی ترین روش ها می باشد که به حذف تومور سرطانی می انجامد. با این حال، ممکن است سلول های سرطانی به بافت های اطراف نفوذ کرده باشند و از بین بردن آنها از طریق جراحی غیر ممکن باشد. در پرتودرمانی یا رادیوگرافی ازپرتوهای پرقدرت مانند اشعه ایکس برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود. هدف این درمان حداکثر آسیب به سلول های سرطانی و حداقل آسیب به بافت های سالم است.

شیمی درمانی از دیگر خدماتی است که توسط مراکز درمان سرطان ارائه می شود. در روش شیمی درمانی، با استفاده از یک دارو یا ترکیبی از داروها، در تقسیم و تولید مثل سلول های سرطانی اختلال ایجاد می نمایند. در صورتی که روش های جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی به نتیجه نرسد، ایمونوتراپی یا سیستم ایمنی درمانی می تواند تأثیرگذار باشد. هورمون درمانی یکی دیگر از روش های درمان سرطان است که در سرطان هایی مانند سرطان سینه که توسط هورمون های بدن شما تقویت می شوند، با از بین بردن هورمون ها، مانع رشد سلول های سرطانی می شوند.

تمامی این روش های درمانی که برشمردیم، خدماتی هستند که در اکثر مراکز درمانی سرطان ارائه می شوند. قبل از هر چیزی باید مشخص شود با توجه به نوع سرطانی که مبتلا به آن هستید، به چه درمانی احتیاج دارید. پس از آن می توانید در مورد مراکز درمانی که روش درمانی مورد نیاز شما را ارائه می دهند، تحقیق کنید

 بیشتر بدانید 

جمع بندی

همانطور که ملاحظه نمودید، انتخاب مرکز درمانی که روش های درمانی مورد نیاز شما را با پیشرفته ترین تکنولوژی های موجود ارائه دهد، نقش بسیار مهمی در روند درمان بیماری دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 322
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 33
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 179
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 246
  • باردید دیروز : 48
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 294
  • بازدید ماه : 294
  • بازدید سال : 2,887
  • بازدید کلی : 5,491